3 tipy, jak využít vyhledávání klíčových slov na Instagramu pro růst vašeho podnikání

12. 1. 2021Návody

Instagram v listopadu oznámil, že umožní vyhledávat obsah na základě klíčových slov a frází. Věděli jste, že tuto funkcionalitu můžete skvěle využít i v rámci marketingu? Tady jsou tři způsoby, jak díky ní podpořit růst vašeho businessu.

1. Zajistíte si zájem uživatelů a růst profilu

Jednou z největších příležitostí, kterých můžete díky novému vyhledávání dosáhnout, je schopnost najít zákazníky. Věnujte čas interakci s potenciálním publikem a vyhledávejte příspěvky pomocí takových klíčových slov a frází, které vaši zákazníci používají v popisu svých příspěvků. Díky tomu objevíte nové lidi, se kterými můžete rázem zahájit konverzaci a začít budovat vztah.

Tato metoda ovšem vyžaduje, abyste se nejprve dobře seznámili s publikem a s tím, jaké jsou jeho zájmy. Jedině tak budete schopni definovat ty správné klíčové výrazy.

Nástroj pro vyhledávání klíčových slov na Instagramu vám také nově umožňuje najít zmínky o vaší značce. To dříve nebylo úplně tak možné, protože pokud vás uživatel neoznačil nebo nepoužil hashtag s názvem vaší značky, bylo prakticky nereálné najít o vás jakékoliv sdělení.

2. Provedete průzkum trhu a analýzu konkurence

Nástroj vám také pomůže snáze provádět analýzu konkurence a dostat se do povědomí vašich ideálních zákazníků – právě díky tomu, že zjistíte, co je zajímá. Jak na to? Vyhledejte klíčová slova vašich konkurentů a zjistěte, co o nich říká jejich publikum.

Tímto způsobem se také dozvíte, jestli vaši zákazníci mluví o nějakých problémech, které byste jim vy se svými produkty nebo službami mohli pomoci vyřešit. Je to také skvělé vodítko pro vytváření lepšího obsahu, který s publikem zarezonuje.

3. Najdete ideálního zákazníka

V neposlední řadě vám nástroj usnadní vyhledávat uživatele, ze kterých se mohou stát vaši zákazníci. Vkládejte do textu příspěvků taková klíčová slova, na která uživatelé slyší a která sami hledají či používají. Tato taktita dříve pomáhala k vyššímu hodnocení postů ve vyhledávačích a dnes pomůže zákazníkům najít vaši firmu na Instagramu.

Ačkoliv se používání klíčových slov na Instagramu může zdát jako drobnost, faktem je, že vám tato aktivita dokáže rozšířit publikum a zvýšit šanci provedení konverze.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře