5 tipů pro vaše prodejní kampaně

4. 10. 2019Návody

Mnoho e-shopů, které by nepoužívaly sociální sítě jako prodejní kanál, nenajdete. V tomto článku vás Chu z marketingové agentury eVisions seznámí s 5 tipy, které vám mohou pomoct zlepšit prodeje skrze Facebook.

Tip č. 1: Na barbara oslovte lidi, kteří vás znají

V době, kdy na lidi působí nespočet reklamních sdělení, se nemůžeme divit, že se setkáváme s reklamní slepotou. Díky tomuto jevu, kdy lidé vědomě či nevědomě ignorují reklamní sdělení, je značně složité oslovit nové zákazníky.

Jděte na to od lesa a oslovte lidi, kteří již vaši společnost (e-shop) znají. Jak je poznáte? Jedná se o lidi, kteří provedli nějakou interakci s jedním z vašich marketingových kanálů, tedy například vykonali interakci s facebookovou stránkou či navštívili váš web.

Jak na to

V rámci Business Manageru vytvořte následující publika:

  • návštěvníci webu za posledních 180 dní,
  • uživatelé, kteří udělali interakci s vaší facebookovou stránkou,
  • lidé, kteří u vás již nakoupili – Purchase event.

Při nastavování kampaně zadejte, že chcete cílit na první dvě publika (WCA 180 dní a interakce s facebookovou stránkou), a nezapomeňte vyloučit lidi, kteří již udělali nákup (Purchase event) za relevantní období.

Takto nastavit kampaň zvládne každý, proto najde využití zejména u menších e-shopů, u kterých se o propagaci stará sám majitel či nějaký junior.

Tip č. 2: Sekvenční reklamy

Vypozorovali jste, že lidé chodí na váš e-shop, podívají se na produkt či ho dokonce přidají do košíku a odejdou? Možná potřebují získat vaši důvěru nebo jen potřebují více stimulovat k nákupu. S tímto problémem vám pomohou sekvenční reklamy.

Jak nastavíte sekvenční reklamy?

Opět začneme s tvorbou publik:

  • návštěvníci e-shopu za poslední 3 dny,
  • návštěvníci e-shopu za poslední 2 dny,
  • návštěvníci e-shopu za poslední 1 den,
  • lidé, kteří u vás již nakoupili – Purchase event.

Když už máte vytvořená tato publika, bude nutné vytvořit 2 kampaně, respektive ad sety. Při nastavování prvního ad setu zvolte cílení na návštěvníky e-shopu za poslední 3 dny. Zároveň vylučte návštěvníky, kteří návštívili e-shop za poslední 2 dny. Tímto cílením oslovíte pouze návštěvníky webu, kteří ho navštívili před 3 dny a nenakoupili.

U druhého ad setu budete cílit na lidi, kteří navštívili web za poslední 2 dny. Z cílení vylučte návštěvníky za jeden den a uživatele, co nakoupili. Takto nastavené cílení vám zaručí cílení na osoby, které navštívili váš e-shop před dvěma dny a nenakoupili.

Proč to všechno dělat?

Takto nastavené cílení, respektive segmentace návštěvníků e-shopu vám umožní komunikovat dodatečně prodejní argumenty. V neposlední řadě vám tyto kampaně umožní mít rozdílné kreativy, které můžete přizpůsobit fázi nákupního procesu, ve které se nachází jednotlivé cílové skupiny.

Pokud budete mít definované sekvence, můžete například komunikovat:

  • USP (Unique Selling Proposition) – například web rohlik.cz má USP: „Nákup vám doručíme do 90 minut až ke dveřím.“,
  • recenze zákazníků,
  • slevový kód,
  • jasnou výzvu k akci, respektive konverzi.

Možnou alternativou je použití publik z facebookových událostí (eventů). V rámci správy e-commerce kampaní ve většině případů cílím ještě na event Add to cart pomocí optimalizace Catalogue sales. Tím pádem tuto cílovou skupinu oslovuji více způsoby. Nicméně sekvenční reklamy lze použít i čistě z eventů, například právě Add to cart. V tomto případě nebudete publika tvořit z návštěvnosti, ale eventů.

Nezapomeňte také vyloučit publika mezi sebou, pokud se rozhodnete zkombinovat tento tip s prvním z tohoto článku. Vyloučením publik odstraníte možnost jejich překryvu.

Na závěr je nutné podotknout, že délka jednotlivých sekvencí záleží na délce nákupního procesu. Pokud nabízíte produkt s delším rozhodovacím procesem, můžete nastavit delší časová okna.

Tip č. 3: V dynamickém světě potřebujeme dynamiku i v reklamách

V době data driven marketingu jsou data jednou z nejcennějších komodit. Není pochyb o tom, že Facebook disponuje velkým množství dat o uživatelích. Nechte proto facebookový algoritmus, aby akvíroval nové zákazníky za vás.

Jak toho dosáhnout?

Pro realizaci tohoto konceptu musíte mít vytvořený a funkční katalog a správně implementovaný Facebook pixel. Pokud je již máte, je nastavení této kampaně velmi jednoduché.

Vytvořte ad set s produkty, které se prodávají nejvíce. Poté při tvorbě kampaně dejte optimalizaci na Catalogue sales. Na úrovni ad setu použijte dynamický prospecting.

Volba publika

Nejvíce mi funguje, pokud moc nesvazuji Facebooku ruce, proto nechávám publika značně velká a omezuji kampaně jen věkem a samozřejmě vylučuji zákazníky. Výhoda tohoto typu kampaní spočívá v jednoduchosti a delegování hledání zákazníků na Facebook.

Tip č. 4: Cross-sell

Není tajemstvím, že akvizice nového zákazníka je často dražší než udržení současného zákazníka, proto je v e-commerce kampaních neopomínejte.

Při tvorbě cross-sellových kampaní je nutné pracovat s životním cyklem produktu. Pokud prodáváte propisky, můžete určitě rychleji spustit cross-sellovou kampaň než prodejce aut.

K tvorbě tohoto druhu kampaně budete potřebovat:

  • katalog a Facebook pixel,
  • seznam zákazníků (Purchase event či data ze CRM).
Tvorba Cross-sell kampaní

Pro tvorbu cross-sellových kampaní používám zejména kampaně optimalizované na Catalogue sales. Je to z toho důvodu, že jim chci zobrazovat rovnou nabídku, kterou již pravděpodobně znají.

Pokud máte produkt s delším životním cyklem, můžete použít nejdříve kreativu optimalizovanou na reach.

Tip č. 5: Poděkujte zákazníkům

Pokud chcete budovat dlouhodobý vztah s vašimi zákazníky a mít jistotu, že se k vám vrátí nakoupit, doporučuji vytvořit kampaň určenou jen pro ně.

Pro tvorbu tohoto druhu kampaní budete potřebovat publikum zákazníků za posledních X dní. Počet dní záleží zejména na vás a počtu prodejů.

Na toto publikum poté pusťte kampaň, ve které jim můžete například:

  • poděkovat za nákup,
  • stimulovat je k olajkování facebookové stránky či instagramového profilu,
  • požádat je o recenzi,
  • vybídnout je k tvorbě UGC (User Generated Content).
Takto například děkuje společnost Freshlabels svým zákazníkům.

Bonusový tip: Offer Ads

Slevy jsou velmi dobrým stimulantem, který dokáže z potenciálních zákazníků udělat zákazníky. Pokud pracujete s časově omezenými akcemi, respektive slevami, můžete vyzkoušet Offer Ads.

Výhodou těchto kampaní je automatické připomínání, pokud si danou reklamu lidé uloží. V praxi to znamená, že pokud si někdo uloží vaši akční nabídku, Facebook sám uživateli připomene, že má uloženou nabídku, která brzy končí.

Pro nastavení tohoto typu kampaní je nutné optimalizovat kampaň na Traffic, Conversions či Store Traffic. Poté se vám na úrovni ad setu zobrazí možnost vytvořit nabídku.

Tvorba Offer Ads

Na závěr tohoto tipu bych chtěl podotknout, že tento typ kampaní začínám testovat. Důvod, proč jsem zahrnul tento tip do článku, je v tom, že si dokážu představit situace, kdy tyto kampaně mohou dávat smysl.

Konkrétně je v současné době testuji u nově vzniklého e-shopu, který používá zaváděcí ceny, které jsou časově omezené. S výsledky mého testu se podělím v jednom z následujících článků.

Výše uvedené kampaně nemusí fungovat pro všechny prodejce, ale určitě je doporučujeme otestovat. Zkoušeli jste nějaký zmíněný tip? Jaké byly výsledky? Dejte nám vědět do komentáře.

Chuan pracuje jako Social Ads Specialista v online marketingové agentuře eVisions. Do internetu se
zamiloval v první třídě, kdy mu rodiče přinesli domů magickou krabičku – modem. Díky jeho lásce k
internetu a konverzím nakonec zakotvil u Social Ads, které nabízí vše, co miluje. Pokud zrovna
nepřemýšlí nad kampaněmi, tak si rád přečte populárně naučnou literaturu.

Komentáře