9 triků, jak zvýšit engagement v Instagram Stories

9. 6. 2021Návody

Algoritmus Instagramu funguje tak, že čím více reagujete na něčí Story a profil, tím častěji se vám ukáží jejich příspěvky ve feedu. Díky interaktivním nástrojům a prvkům, které Instagram nabízí, tak máte výtečnou šanci zaujmout lidi a podnítit je k aktivitě. Zvyšování míry zapojení v rámci Stories je také skvělá dlouhodobá strategie pro váš marketing. Společnost Conviva proto přišla s 9 tipy, jak pozornost publika přitáhnout co nejvíce.

1. Použijte panoramatické fotky

Když se zamyslíte, tak levá a pravá strana Stories fungují jako „tlačítka“ pro posunutí příběhů zpět a dopředu. A právě tady se otevírají velmi zajímavé možnosti, jak zapojit publikum do vašich Stories. Jednou z oblíbených kreativních technik jsou panoramatické snímky, které si uživatelé prohlížejí právě tímto posouváním.

Jak na to? Panoramatickou fotku pořídíte snadno pomocí vašeho telefonu. Jakmile ji budete mít, rozdělte ji do více částí. Ve finále byste měli mít zhruba 7 až 8 jednotlivých obrázků. Nahrajte je do Instagram Stories v pořadí zleva doprava. Po dokončení vyzvěte uživatele, aby si celé krásné panorama prohlédli klepnutím na levou i pravou stranu obrazovky a získali úžasný instagramový zážitek, díky kterému se budou cítit, jako že jsou přímo v daném místě.

Firmy, které tuto techniku používají, zjistily, že jakmile uživatelé jednou uvidí panoramatickou fotku ve Stories, vracejí se pro další.

Zdroj: Conviva

2. Vytvořte hlasování na rozdělené obrazovce

Ankety jsou jednou z nejčastěji zneužívaných funkcí na Instagramu. Pokud je však používáte správně, můžete získat nesmírně poutavý obsah. Jednou z cest k úspěšné anketě je navrhnout Stories spíše kolem této funkcionality než naopak.

Jak na to? Vytvořte video nebo obrázek jako rozdělenou obrazovku, abyste dali lidem jasně najevo, jaké jsou možnosti hlasování. Snažte se nepoužívat ankety typu ano/ne, ale dejte lidem šanci vybrat si mezi dvěma výsledky nebo aktivitami (například typu „Co byste raději…“).

Klidně můžete poskládat více snímků za sebou, aby vznikla celá interaktivní hlasovací série. Každý z nich by však měl upoutat pozornost a být dostatečně přitažlivý, aby lidé chtěli hlasovat dál. V posledním příběhu pak můžete nabídnout více informací pro ty, kteří o ně mají zájem.

Zdroj: Conviva / Red Bull

3. Použijte shodu barev

V Instagram Stories máte při kreslení možnost sladit barvy pomocí nástroje kapátko. Tento nástroj vám pomůže retušovat obrázky, sladit písmo s barvami, které již ve vašem příběhu jsou, a pokud jste dostatečně kreativní, můžete vytvářet ohromující optické iluze pomocí nástroje kreslení. Vizuálně atraktivní Story zaručeně přiměje lidi klikat dál a dál.

4. Buďte kreativní s fonty

Jen máloco dokáže naladit ten správný vizuální a tonální směr storíčka jako právě zajímavé a kreativně pojaté písmo. Použitím dokonalého fontu nebo jejich kombinací můžete vtisknout obyčejnému obrázku život, emoce a osobitost. Stories s atraktivním písmem se obecně sdílí více a zaznamenává vyšší engagement.

Zdroj: Conviva / UFC

5. Získejte „klepnutí“

Ať se nám to líbí, nebo ne, lidé mezi příběhy proklikávají a automaticky mezi nimi přecházejí. Výzkum společnosti Conviva ukázal, že více než 70 % lidí, kteří si prohlížejí Stories, mezi nimi takzvaně poklepává. To ale nemusí nutně znamenat, že je to špatně. Lidé totiž míjejí ty obyčejné, nudné Stories bez povšimnutí a hledají něco, co upoutá jejich pozornost. Chcete-li z nevýhody udělat výhodu, vytvořte z automatického klepnutí způsob, jak mohou lidé interagovat s vaším obsahem.

Jak na to? Vymyslete například hru nebo stop-motion Story. Jestli má tato vaše aktivita úspěch, zjistíte velmi snadno v přehledech. Pokud se metrika klepnutí vpřed zvýšila ve srovnání s jinými příběhy, které jste vytvořili, máte vyhráno.

Zdroj: Conviva / Bud Light

6. Schovejte ve Stories odkazy

Existuje spousta důvodů, proč v Instagram Stories používat funkci označování. Nejčastějším z nich je snaha zvýšit návštěvnost vašeho účtu tím, že označíte například někoho, s kým spolupracujete. Chcete-li to provést, stačí použít nástroj zmínky. To není nic objevného, ale věděli jste, že na zmínky můžete klikat, i když jsou skryté za nálepkami nebo gify?

Jak na to? Až budete příště někoho označovat, umístěte jeho uživatelské jméno za samolepku nebo gif a požádejte lidi, aby místo uživatelského jména klepli na nálepku. Překvapí vás, kolik lidí vás poslechne.

Zdroj: Conviva

Stejný trik funguje, i když přidáte do Stories příspěvek z feedu.

Zdroj: Conviva

7. Používejte opravdu hodně samolepek

Stickers v Instagram Stories podněcují publikum, aby s vašimi příběhy pracovalo. Ať už přidáte odpočítávání nebo otázky, žádáte tím uživatele, aby se zapojili, sdíleli svůj názor nebo se zúčastnili kvízu. Možná je chcete zaujmout novým příspěvkem na stránce nebo článkem na blogu. A všechny způsoby jsou správné. Používání samolepek se totiž ukázalo jako fantastický marketingový nástroj na sociálních sítích.

8. Používejte carousel příspěvky

Carousel reklamy v Instagram Stories jsou jednou z nejlepších strategií social media marketingu, které jsou v současnosti k dispozici. Carousel příspěvky nebo reklamy pomáhají firmám zvýraznit produkty a vyprávět příběh své značky pomocí většího počtu obrázků či videí.

Jak to funguje? Všichni uživatelé musí klepnout na možnost rozbalit příběh, aby si mohli zobrazit navazující obsah. Počet karet, které se jim zobrazují, je individuální a liší se podle optimalizace výkonu. Uživatelé tak vidí jednu nebo tři karty, poté jim Instagram nabídne možnost zobrazit více, kde najdou všech deset karet nebo celý příběh.

Je to jeden z top způsobů, jak zaujmout potenciální i ty stávající zákazníky a zvýšit prodeje.

9. Zjistěte, který příběh zaujal nejvíce a kdy

Pokud jde o zvyšování engagementu na Instagramu, je klíčové vědět, jaký obsah se líbí vašemu publiku. Instagram Insights je jednoduchý analytický nástroj, který vám pomůže zjistit, jaké typy obsahu fungují nejlépe. Je velmi snadné porovnávat obsah, měřit různé aspekty vašich kampaní a zjistit, jak si jednotlivé Stories vedou. Pokud totiž víte, co funguje a na co vaše publikum slyší nejvíce, můžete tomu přizpůsobit další obsah.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře