Rozhovor s Markétou Kabátovou o WebExpo 2018

21. 8. 2018Názory

Září už klepe na dveře a s ním i WebExpo. Popovídali jsme si proto s Markétou Kabátovou, která pomáhá s propagací této konference. Kromě akce samotné nás zajímala i budoucnost PPC specialistů a co právě na WebExpo mohou najít. 

Markéto, prozraď nám, jak dlouho dopředu se WebExpo připravuje a jak těžké bylo přilákat do Prahy takové speakery?

Některé speakery organizátorka Šárka Štrossová domlouvá i 2 roky dopředu. Třeba jako letošní programátorskou hvězdu Guillermo Raucha. Už teď plánujeme některé novinky na příští ročník a domlouváme speakery. Ale můžu říct, že se reálně začíná makat hned po skončení předcházejícího ročníku. Ono se to nezdá, ale s přípravou tak velké konference je kopec práce na všech frontách.

WebExpo se v nadcházejícím ročníku docela dost mění. Změnila se v čase i cílová skupina, které je WebExpo určené?

Částečně ano. WebExpo začalo spíš jako programátorská událost. Pak ale začala přibývat UX a design témata, potom byznys a marketing.

Orientuje se WebExpo víc i na business, podobně jako Websummit?

Nemyslím si. WebExpo je víc technicky zaměřené a u toho chce taky zůstat. Web už spíš nechápe jako webové stránky, ale jako komplexní svět internetu a jeho propojení s okolním světem. Proto mezi letošními přednáškami najdeme témata jako konverzační UI, budování AI s emoční inteligencí nebo reálné využití VR pro byznys.

Na WebExpu jsem vždycky miloval to, že jsem se tam dozvěděl věci, které bylo možné použít hned v praxi. Najdeme tu i letos takové praktické přednášky?

Šárka domlouvá přednášky tak, aby byly všechny co nejpraktičtější. Ale u některých témat to nejde. Takže to bude kombinace praktických a inspirativních témat.

Upřímně musím říct, že si poslední dobou z žádné konference neodnáším praktické postupy nebo checklisty. Hledám spíš hluboké vhledy do tématu, vysvětlení, jak speaker nad danou problematikou přemýšlí, a konkrétní příklady. Navíc beru WebExpo jako příležitost nahlédnout do jiných, techničtějších oborů. Myslím, že pro specialisty v onlinu je to nezbytné. Sice to použiješ hned v praxi, ale ne tak, že dostaneš návod, co naklikat.

To, co zmiňuješ, bych hledala asi spíš ve workshopech. Tam máš čas jít víc do hloubky, vyzkoušet si to, máš i čas promyslet si danou věc pro tvůj konkrétní případ a probrat to s lektorem. WebExpo letos nabízí 7 workshopů (3 placené). Tam mám horkého favorita PR královnu Susan Linder. Na tu mám skvělé reference z několika stran. Kluci z Legita, se kterými už dlouho v uLabu spolupracujeme, ji potkali v New Yorku a byli z ní unešení! Je totiž prý neuvěřitelně praktická a chrlí nápady. Fakt prý odejdeš z workshopu s dlouhým TO-DO listem. Ale hodně závisí na otevřenosti a chuti každého z účastníků, jak moc si toho odnese :)

Hodně našich čtenářů se věnuje PPC reklamě. Na WebExpu nenajdou přímo rady, jak nastavit kampaně, ale spíš inspiraci. Kdo pro ně může být v tomto ročníku nejpřínosnější?

PPCčka se hodně posouvají k automatizaci a myslím, že tady je prostor trochu víc porozumět AI/ML. Nemyslím, že tomu musíš rozumět do hloubky, to je blbost. Ale uvědomovat si, třeba jak velké datasety jsou potřeba na naučení ML, to se hodí.

Navíc se naše práce rozšiřuje a abychom mohli kampaně správně optimalizovat, není možné jen rozumět fungování samotného PPC systému. Potřebuješ mít aspoň povědomí o UX a designu. Zajímavá přednáška určitě bude o AMP (Accelerated Mobile Pages). S tím si taky lámu hlavu, jestli to je vůbec k něčemu.

A potom třeba talk od šéfa vývoje Google Assistant. Téma voice search se už diskutuje alespoň 2 roky. Ale pořád mám pocit, že to PPC minimálně tady v ČR (a troufnu si říct i v Evropě) vůbec neovlivnilo. Tak mě vlastně zajímá, jak budoucnost vymaluje. Je jasné, že narůžovo :) Ale zajímají mě spíš konkrétní detaily.

Pokud by sis mohla vybrat pouze jednoho z přednášejících, s kým bys mohla jít na večeři, kdo by to byl a proč?

To je pro mě těžká otázka :) Já bych ti to upřímně odpověděla až po konferenci. Už jsem zmínila několik speakerů a přednášek, na které se těším. Třeba Yael Keren o konverzačním UI, Martin Michálek o AMP nebo Pamela Pavliscak o emočně inteligentní AI. Ale teď vlastně nevím, ze kterého z témat vypadne nejvíc otázek nebo mě nadchne nejvíc.

Narozdíl třeba od Marketing Festivalu tady speakery z 90 % neznám. Vím, kdo z nich je považován za největší hvězdu, ale nesleduju je na sociálních sítích, nečtu jejich články. O to je to pro mě zajímavější. Trochu vystoupení z vlastní bubliny.

Mohou se i účastnící nějak blíže potkat a popovídat si s přednášejícími?

Určitě! Po každé přednášce se můžeš s přednášejícím potkat osobně ve “speakers corner”. Hned vedle pódia je vždy vyhrazené místo, kde se speaker zdržuje a odpovídá na dotazy posluchačů. Výhoda je, že se můžeš ještě doptávat, pokud třeba jsi hned napoprvé nedostal jasnou odpověď. Navíc přednášející potkáš na party. Tam je spousta prostoru s nimi něco probrat.

Zbývají ještě nějaké vstupenky na konferenci a workshopy a kde je mohou zájemci získat?

Jasnačka! Mrkněte na web webexpo.net.

Své několikaleté zkušenosti s online marketingovou komunikací a realizováním několika desítek kampaní pro různorodé klienty nyní zúročuji v agentuře Business Factory, kde působím jako Facebook Ads Specialist, vytvářím a spravuji kampaně na Facebooku pomocí platformy ROI Hunter.

Komentáře