Meta ukazuje, jak si vedou AI nástroje pro cílení reklam

15. 2. 2024Novinky

Meta informovala o nejnovějších poznatcích v oblasti reklamních nástrojů založených na umělé inteligenci. Ukázala také, jak strojové učení pomáhá dosahovat lepších výsledků v rámci reklamních kampaní.

Meta uspořádala kulatý stůl s odborníky, kteří hovořili o strategii AI v marketingu a o tom, na co se budou inzerenti zaměřovat v roce 2024. Mezi hlavní zjištění patří:

  • Nástroje pro generování obsahu za pomoci AI, jako jsou například variace textů a obrázků, zaznamenaly skvělé prvotní přijetí ze strany inzerentů a první testy ukázaly slibné výsledky v oblasti zvyšování výkonnosti reklam.
  • Reklamy s proklikem na zprávu nadále rostou, přičemž stále více firem hodlá využívat zprávy jako klíčový nástroj pro propojení se zákazníky.
  • 40 % obsahu, který lidé vidí na Instagramu, nyní pochází z doporučení umělé inteligence.
  • Za poslední rok doporučení AI způsobilo 7% nárůst času stráveného na Facebooku a 6% nárůst téhož času na Instagramu.
  • Klíčem k tomu zůstává video obsah. Denní doba sledování všech typů videí vzrostla ve 4. kvartálu 2023 meziročně o více než 25 %, přičemž lidé přesdílejí Reels 3,5miliardkrát každý den.

Co se týče konkrétních trendů v reklamě, Meta uvedla, že stále více inzerentů dosahuje lepších výsledků tím, že využívá nástroje pro cílení s umělou inteligencí, jako jsou kampaně Advantage, a opouští cílení podle zájmů.

Meta také zaznamenala, že v tomto ohledu někteří inzerenti stále váhají, protože mají pocit, že když si nevybírají konkrétní publikum, které chtějí oslovit, vzdávají se tím kontroly. Pokud se však na systém cílení pomocí AI spolehnou, mohou věnovat více času kreativě, což v kombinaci vede k celkově lepším výsledkům.

Meta dále uvedla, že kreativa je nejdůležitějším aspektem reklamního procesu a ovlivňuje více než polovinu rozhodnutí, která její reklamní aukce činí.

Umělá inteligence se tak pro Metu stala klíčovým tématem, a to jak navenek, tak uvnitř společnosti, protože pracuje na implementaci nových systémů, které mohou pomoci zlepšit výkon a zkušenosti. Zejména pak automatické kampaně Advantage pomáhají inzerentům dosahovat lepších výsledků jejich kampaní.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře