Facebook chce před volbami v USA zlepšit transparentnost obsahu a u firemních příspěvků bude ukazovat, z jaké země ho správci stránky publikovali.
Novinka se dotkne hlavně firemních profilů s vysokým dosahem. Nad příspěvkem se pod názvem stránky objeví informace, z jaké země pocházejí její správci. Nový nástroj bude k dispozici jak na Facebooku, tak na Instagramu.
Cílem je přinést publiku více informací o tom, kdo stojí v pozadí firemních příspěvků. Uživatelé tak snáze posoudí spolehlivost a autentičnost účtu. Platforma se k tomuto kroku uchýlila z důvodu blížících se amerických voleb.
Facebook chce ztížit zneužívání reklamy na jeho platformách. Z předvolebních období má totiž negativní zkušenosti, kdy aktivistické skupiny využívaly kampaně na sociálních sítích k ovlivňování voleb.
Nejprve bude nová funkce k dispozici právě na území USA u facebookových a instagramových účtů, které oslovují velké publikum. Jestli budou nové štítky lokace k dispozici i v jiných zemích, není zatím jasné.