Myšlenka na založení českého instagramového profilu značky Milka přišla v rámci letošní valentýnské kampaně Řekni to po svém. Instagram je jednou z nejrychleji rostoucích sociálních sítí vykazující fantastická čísla z pohledu engagementu (míry zapojení fanoušků), i to byl důvod, proč Milka do světa instagramu vstoupila.
Jen obrázky a hashtagy?
Mohlo by se zdát, že obrázková sociální síť vlastně nevyžaduje nic jiného než pár hezkých fotek s relevantními hashtagy. Profil byl před i během kampaně plněn obsahem, aby fanoušci, kteří na profil přijdou, našli atraktivní obsah a měli chuť ho sledovat. Ovšem za úspěšným instagramovým profilem stojí mnohem více aktivit a práce, než je na první pohled zřejmé. Nejdůležitější je, aby se o vašem profilu dozvěděli ti správní fanoušci.
Nábor followers je například oproti Facebooku doslova alchymie. Zkoušeli jsme spoustu věcí, například i akviziční Facebook Ads zacílené na majitele chytrých telefonů. Kromě Facebook existují dvě možnosti, jak fanoušky přilákat – pomocí kampaní/aktivací a skrz významné Instagramisty, tedy influencery. My jsme obě tyto možnosti během valentýnské kampaně zkombinovali.
Práce s komunitou
Nejúspěšnějším českým instagramistům a blogerům jsme poslali fialové balíčky, které obsahovaly zápisník Moleskine, Stabilo fixy, pralinky I LOVE MILKA a speciální „offline filtery“, tedy kartičky s barevnou průhlednou fólií vyrobené speciálně pro kampaň. Balíčky byly rozeslány 20 influencerům, kteří nově vzniklý profil @Milka_CZSK a probíhající soutěž odkomunikovali. Dohromady zasáhli přes 190 000 svých fanoušků a jejich příspěvky vygenerovaly 9 000 interakcí. Během prvních dní kampaně přibyly stovky followers a celkem bylo za 17 dní kampaně na novém profilu @Milka_CZSK vygenerováno téměř 1 000 interakcí.
Publicita profilu tedy byla zajištěna. Zároveň jsme ovšem pracovali s komunitou ještě pečlivěji. Vyhledávali jsme pomocí nástroje Obrazení.cz, který indexuje české a slovenské instagramové profily, relevantní fanoušky dle klíčových hashtagů jako je #milka #cokolada, ale například také #mnam nebo #fialova. Fanouškům, kteří sami od sebe produkt na své instagramy sdíleli (a těch je v případě Milky opravdu hodně), jsme fotky komentovali, vyvolávali diskuse nebo do nich vstupovali. Stali jsme se součástí komunity a ručně jsme si získávali jednoho fanouška po druhém.
Instagram je dřina (jako že #hardwork)
Aktivní komunikace s fanoušky a pravidelné plnění obsahem není samozřejmě záležitost jedné kampaně. Aby byl instagramový účet dlouhodobě úspěšný, je třeba denně (i několikrát) mluvit s fanoušky, aktivně je vyhledávat, držet si specifickou vizuální stránku profilu tak, aby fotografie „držely pohormadě“, a je také třeba na pravidelné bázi pořádat mikro soutěže. Dnes, půl roku po svém založení, má účet @Milka_CZSK 4 000 fanoušků a dle instagramových metrik Socialbakers a vykazuje jedny z nejlepších hodnot engagementu ze všech českých značek na Instagramu.
https://instagram.com/p/5Wf-s-tws9/?taken-by=milka_czsk
https://instagram.com/p/17a5drNwkL/?taken-by=milka_czsk
https://instagram.com/p/1XWjtqNwqV/?taken-by=milka_czsk
https://instagram.com/p/2D_a4wtwnh/?taken-by=milka_czsk
https://instagram.com/p/5MUZUjtwho/?taken-by=milka_czsk