Aneta Hemerová: Meta je pořád extra zajímavým kanálem pro velké i začínající projekty

30. 4. 2024Názory

Další ročník konference WebExpo se blíží. Od středy 29. května se v Praze sejdou špičky z oblasti online marketingu, byznysu, UX designu a dalších. Jedním z řečníků je Aneta Hemerová, která představí to nejlepší, co Facebook reklamy v letošním roce přinesly. Pojďte se na téma i na Facebook marketing z pohledu přední specialistky podívat blíže v našem rozhovoru.

Aneta Hemerová vede u Petra Handlíře úzce propojený tým specialistů na facebookovou reklamu. O výkonnostní kampaně se starají klientům, jako jsou Angry Beards, Čokoládovna Janek, WOOX či Vasky. Za poslední rok spravovali na Facebooku rozpočty více než 400 milionů korun.

Aneto, na konferenci WebExpo vystoupíte s tématem „To nejlepší z FB reklamy v roce 2024“. Prozradíte nám alespoň částečně, jaké jsou podle vás klíčové faktory úspěšné propagace na sociálních sítích v letošním roce, aby se zájemci o vaši přednášku mohli ještě více těšit?

Zatímco naklikat si FB reklamu dnes už dokáže každý, ne všichni zde mohou uspět v tom smyslu, že pro ně bude FB úspěšným výkonnostním kanálem.

V přednášce tedy ukážu, jaký typ projektů má potenciál na FB prorazit a pro koho bude FB spíše brandovkou nebo doplňkovým kanálem. Od toho se pak odrazíme směrem k pokročilejším věcem. Jak nad vaší propagací na FB přemýšlet z pohledu celkové business strategie? A jak pracovat s daty, kterých máme čím dál méně, a dát tak FB algoritmům maximální prostor, aby mohly dělat svou práci? 😊

Jedním z klíčových faktorů, na který si v přednášce posvítíme, bude samotná kreativa reklamy. Pokud totiž nedokážete zaujmout a upoutat pozornost někoho, kdo právě teď scrolluje obsahem svých přátel, oblíbených značek a influencerů, tak vás nezachrání ani sebelíp zacílená reklama, designový web, natož nastavená analytika. 😊 

Mám tedy připraveno přes 120 slidů s opravdu velkým počtem ukázek od českých i zahraničních značek, na kterých si vysvětlíme, co dneska ve výkonu opravdu funguje. A ze kterých se můžete inspirovat sami pro váš vlastní projekt. 

Fokus dáme ale i na samotný výběr produktů, které mají na FB větší potenciál uspět. Jak přemýšlet a uchopit jejich nabídku, která rozhoduje o tom, kolik vyděláte? Bude to průměrná tržba jako každý jiný den? Nebo za víkend uděláte větší obrat než za celý zbytek měsíce? 🚀 A to bez toho, aniž byste si kazili značku pálením jedné akce za druhou.

Které nové trendy ve Facebook reklamě vznikly v posledních letech a jak mohou podle vás ovlivnit efektivitu kampaní?

Zatímco základní principy úspěšné reklamy na FB (výběr produktů, nabídka a kreativa) se nemění, prostředí Mety je obecně hodně dynamické. Facebook jde postupně cestou čím dál většího zjednodušování. Zatímco roky zpátky jste si při zacílení reklam mohli vyklikat lidi s kdejakým pidi zájmem, dnes už máme těch dat čím dál méně a Meta cílení na zájmy postupně škrtá. Výsledkem tedy je, že cílíme obecněji, máme menší počet kampaní s větším rozpočtem a jsme více závislí na FB algoritmech, do kterých už tolik nevidíme. Tím ale neříkám, že by kampaně méně fungovaly. Věřte tomu, že i na české půdě se do Mety dá ziskově stále investovat opravdu raketa a Meta je pořád extra zajímavým kanálem pro velké i začínající projekty. Jen je potřeba se tomu vývoji přizpůsobit a neustále hledat nové cesty, jak všechny novinky co nejlépe vytěžit. A protože máme vhled do tolika projektů, dokážeme se většinou ve všech novotách dost rychle zorientovat a otestovat, co funguje. A pak už není nic jednoduššího než tyto poznatky individuálně promítnout do kampaní u klientů, kde to dává smysl.

Dalším trendem je určitě to, jak se sociální sítě více přibližují lidem. Zatímco roky zpět jste v reklamách viděli dokonalé záběry, protože nic jiného přes brandového manažera neprošlo, dnes už většinově vyumělkované reklamy nikoho nezajímají. Ženu, která shání spodní prádlo, nezajímá a nepotřebuje vidět produkty na modelce s velikostí XXS s perfektním make-upem. Naopak ji to dokáže odradit. 🙂 Potřebuje si produkty představit na sobě. Proto má mnoho zahraničních gigantů najednou na webu ženy „normálních velikostí“, kterým neretušují strie na stehnech či kdejakou jizvičku. Snaží se přiblížit zákazníkům. Ten stejný princip pak jde vidět i v reklamách. Reklamy, které vypadají přirozeně a odkomunikují produkt tak, jak reálně vypadá a jak funguje, dokážou na mnoha projektech v účtu udělat výrazně lepší čísla než banner, na kterém grafik strávil X hodin.

Posledním trendem, který za mě ještě stojí za zmínku, je způsob, jakým Meta reaguje na vstup ostatních sociálních sítí na trh a vůči kterým potřebuje být konkurenceschopná. Jako třeba TikTok. Zatímco roky zpět v reklamách fungovaly především statické formáty, s příchodem TikToku začal FB a IG hodně tlačit videa. Zde jde za poslední měsíce vidět i velký trend směrem k UGC contentu. Tam ale strašně záleží na tom, jak dobře a uvěřitelně dokáže reels creator video zpracovat. Za sebe tedy můžu potvrdit, že pokud ještě v kampaních stále nemáte dynamická reels videa, ujíždí vám vlak. Jak na ně, aby to bylo maximálně efektivní a náklady vám nevyletěly do astronomických výšin, si ale povíme až v přednáčce. Případně můžete mrknout i na náš článek. 😊

Podtitul vaší přednášky zní „Podpořeno daty a 320+ miliony investic.“ Jakým způsobem může analýza dat z reklamních kampaní na Facebooku pomoci marketérům v optimalizaci jejich strategií? A které klíčové metriky by měli pravidelně sledovat?

Nakonec to bylo, myslím, něco přes 400 milionů v investicích našich klientů jenom za minulý rok, když jsme to s Petrem Handlířem počítali. Abych ale odpověděla na vaši otázku, ten počet projektů a rozpočty, do kterých markeťák vidí, jsou opravdovým game changerem. S velkými rozpočty máme velký prostor na testování, protože jedině to je cesta, jak účet klienta neustále posouvat. Zjednodušeně řečeno: to, co mnoho markeťáků s menšími rozpočty otestuje a vyhodnotí za měsíce práce, my uděláme za týden.

Některé typy projektů pak dokážou být opravdovým oříškem a stále platí, že každý reklamní účet funguje jinak – stejná strategie, která někde dělá brutální čísla, jinde neudělá ani tužku… Nicméně tím, že máme vhled do projektů opravdu napříč trhem a vidíme, kde co funguje, dokážeme individuálně vyhodnotit, co kde dává smysl zapracovat. A co dalšího bychom mohli vyzkoušet. Zároveň tak dokážeme zachytit i případné výkyvy na trhu v konkrétním odvětví, a tomu pak po domluvě s klientem strategii uzpůsobit.

O tom všem si ale povíme až v přednášce, kde si ukážeme, jak pracovat se sezónností, co a jak dává smysl testovat a jak přistupovat ke správě vyšších rozpočtů. Ty rozpočty jsou sice už hodně o zkušenostech, nicméně věřím, že nějaké tipy, triky a esa z rukávu určitě vytáhnu. Aby diváci věděli, jaké metriky sledovat, a bylo to pro ně maximálně použitelné do praxe. 😊

Které nástroje a techniky mohou podle vás pomoci zefektivnit cílení a personalizaci reklamního obsahu na Facebooku pro dosažení maximálního účinku?

Jak už jsem říkala, Meta jde postupně cestou velkého zjednodušování a pokročilých algoritmů. Roky zpět jste mohli cílit opravdu detailně. Dnes už jsou ty možnosti výrazně osekané. Klíčové je tedy mít na webu co nejlépe nasazený Meta pixel a CAPI pro maximální doměření návštěvnosti. Kromě základních událostí si doměřovat i pokročilejší mini-konverze a následně to částečně nechat na Metě.

U nastavení cílení je to pak hodně o zkušenostech specialisty s konkrétním účtem. Máme účty, kde je těch dat opravdu hodně a kde stále velmi dobře funguje cílení na zájmy. Máme však i menší projekty s opravdu specifickými produkty, kde to více necháváme na algoritmech, protože ten výkon u kampaní s obecným cílením je prostě výrazně lepší.

Takže co se týče cílení, je to neustále o tom věci zkoušet, zároveň se ale nebát otestovat novinky, se kterými Meta přichází a které po čase už dokážou fungovat opravdu dobře. S čím máme aktuálně velmi dobrou zkušenost, je personalizovat samotné texty u reklam, mimo kreativu. Více popsat produkt – pro koho je určený, přímo oslovit zákazníka (typu Maminky, pozor!) apod. Máme pocit, že i toto se pak hezky promítá do cílení kampaní. 😊

A ošemetná otázka na konec. Upoutávka na vaši přednášku láká na to, že se zájemci dozvědí, kolik peněz by měli investovat do reklamy. Napovíte i našim čtenářům?

Každý projekt má jiné ambice. Ať už být maximálně ziskový, co nejrychleji růst, či se pohybovat někde mezi. Zároveň máte jiný typ produktů, jiné ceny a marže, jinak vysoké fixní náklady, jinak velkou a známou značku, jiné benefity směrem k zákazníkům…  A takto bych mohla pokračovat dalších 5 minut. 😊

V přednášce si ukážeme jednoduchou úvahu, jak s klientem při nastavování cílů postupujeme. Z toho nám pak vypadne cílová ziskovost a velmi přibližně i výše investic, které s klientem můžeme do reklamy investovat. Základem je vědět o všech klíčových parametrech, které do stanovení si cílů mohou zasahovat, a umět si to spočítat a správně vyhodnotit.

Děkujeme, Aneto, za rozhovor a držíme palce!

A pokud jste si vy, naši čtenáři, ještě nezakoupili vstupenku na konferenci, doporučujeme tak učinit co nejdříve. WebExpo 2024 totiž bude stát opět za to.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře