Business Factory a Facebook chtějí změnit český on-line reklamní trh

4. 9. 2015Novinky

Business Factory, oficiální Facebook Marketing Partner, spouští pražskou pobočku. Na včerejším setkání s novináři zástupci Business Factory a Facebooku vyjádřili přesvědčení o radikálních změnách, které posílí roli Facebooku v on-line reklamním mixu českých klientů.

Business Factory je česká firma, která pomáhá klientům s růstem a škálováním jejich podnikání pomocí reklamy na Facebooku ve více než 30 zemích světa. ROI Hunter vznikl původně jako interní projekt zaměřený na efektivnější práci s reklamou na Facebooku, při které by bylo možné využívat pokročilé funkce a možnosti nedostupné v nativních nástrojích Facebooku. V současné době má kanceláře v Brně, Berlíně, Dubaji, Sao Paolo a Varšavě – a nově také v Praze na Smíchově.

Soustředění na největší sociální síť světa pro Business Factory znamená velmi silné spojenectví. Facebook již nyní svým dosahem prakticky přebíjí všechna ostatní média a pokud se zaměříme na cílovou skupinu 18-35, průměrný zásah Facebooku během dne je několikrát vyšší než televize.

Business Factory Prague si klade za cíl změnit způsob vnímání Facebookové reklamy. Klienti zaměření na výkon si již uvědomili sílu Facebooku a ví, že jej lze využít pro prodej. Ale věříme, že ROI je podstatnou metrikou i v případě brandových kampaní. Objemy peněz alokovaných do digitální reklamy stále rostou a Facebook globálně nejrychleji navyšuje svůj podíl na on-line reklamě, obzvláště silný je na mobilech.

Na pozici šéfa pražské pobočky od 1. září nastupuje Petr Jelínek, který působil např. v Centrum.cz, TV Nova, Sanomě a naposledy byl obchodním ředitelem TV Prima. „Televize je stále silná v rychlém doručení zásahu, je to emocionální médium a hrála svou roli při brandbuildingu. Nicméně se potýká s negativním trendem odlivu a stárnutí diváků. Dnes už je jasné, že je tady již silnější hráč, navíc s daleko sofistikovanějšími nástroji pro distribuci sdělení různým cílovým skupinám – Facebook. Věřím, že náš plně transparentní model klienti ocení, protože jim ve finále nejenom šetří peníze, ale hlavně doručuje potřebný výkon.“

Business Factory a Peter Podolinský (FB) v Pot-Au-Feu

Business Factory a Peter Podolinský (FB) v Pot-Au-Feu

Reklama na Facebooku v podání Business Factory a nástroje ROI Hunter, který vytvořila a nabízí jako SaaS, se výrazně liší od předchozí generace nástrojů používajících tzv. Facebook Exchange. FBX partneři většinou agregují více platforem, ale jsou závislí na coookies – rozeznávají tedy jednotlivé instance
prohlížeče. ROI Hunter naopak pracuje s uživateli – je díky tomu schopen cílit na ně cross-device, na všech zařízeních (mobil, tablet, desktop). Další podstatný rozdíl je plná transparentnost: v případě využívání ROI Hunteru klienti vidí přesně kolik platí Facebooku a nedochází tak k netransparentnímu přeprodávání kliků, jako tomu je v případě RTB systémů.

V neposlední řadě vnímá Business Factory jako zcela podstatnou svou roli Facebook Marketing Partnera v edukaci českého trhu. Domácí zkušenosti čerpá zejména z práce s výkonostními klienty (například Zoot, Invia, Mall.cz, Tesco nebo Česká spořitelna), zásadní jsou i zahraniční zkušenosti: trh na Blízkém východě je oproti českému asi o dva roky dopředu; naopak na brazilském trhu je situaci opačná. I proto očekáváme, že i v ČR dojde k odklonu firem od agentur směrem k interním týmům. Business Factory to nevnímá jako ohrožení (jak je bohužel u agentur časté), ale jako příležitost být dlouhodobým technologickým expertním partnerem, který klientům pomůže vybudovat si vlastní kvalitní týmy.

Pražský tým posílili i další zkušení profesionálové, například Martin Uhlíř (MF, Sanoma, Centrum) nebo Martin Felcman (ex-Apploud Digital) a vzkazují: „Rádi se s vámi uvidíme v nové pobočce na Staropramenné 12, zveme případné klienty, kolegy i konkurenci!“ :)

Business Factory Prague

Business Factory Prague

Reportáž z akce najdete také např. na TyInternety.

Spolumajitel Influencer.cz, brand ambassador ROIHunter.com - dělník internetu, organizátor setkání BabelTalk.

Komentáře