Cílení podle zájmů vs. demografie: Co přináší lepší výsledky?

30. 11. 2021NávodyNovinky z Facebooku

Facebook zveřejnil nové poznatky o výhodách obecného a úzkého cílení reklam. To je vzhledem k aktuálním omezením sběru dat, na základě kterých mohou inzerenti cílit inzerci na Facebooku a Instagramu, velmi užitečné.

Nový report se zabývá dopadem širokého demografického cílení na reklamní CPG kampaně oproti strategiím cílení na základě zájmů, které je více zaměřené na konkrétní aspekty publika. Facebook analyzoval 50 kampaní v regionu EMEA, měřených pomocí nástroje Facebook Brand Lift, který poskytuje hodnocení relativní výkonnosti reklam.

Analýza zjistila, že přibližně v polovině kampaní byly zvolené zájmové skupiny příliš úzké, a proto byl jejich dosah ve srovnání s demografickou skupinou výrazně omezený. V tomto případě dosáhla demografická publika téměř dvojnásobného dosahu (+ 99 %) oproti zájmovým publiku při stejném rozpočtu.

Demografické cílení se tedy jeví jako lepší.

Pokud bychom zkoumali hlouběji, výsledky jsou vlastně poměrně logické – při cílení na základě zájmů by musely být výsledky výrazně lepší, aby ospravedlnily omezenější dosah (to znamená, že sice oslovíte méně lidí, ale pokud oni celkově utratí více, pak se snížený přínos pro povědomí o značce kompenzuje silnější přímou odezvou).

Údaje Facebooku ale ukazují, že tomu tak obecně není:

Ačkoliv tedy zaměření na specifičtější publikum může přinést lepší výsledky, obecnější cílení je ve skutečnosti ve většině případů efektivnější, protože rozšířilo sdělení značky a pomohlo oslovit ještě více zainteresovaných uživatelů.

Samozřejmě hodně záleží na tom, jak dobře znáte své publikum a jak dobře využíváte cílení na zájmy. Ti, kteří mají dobře propracované procesy cílení podle zájmů, mohou díky specifičtějšímu zaměření skutečně dosáhnout výrazně lepších výsledků kampaní.

Jak je vidět z tohoto grafu, zájmové cílení se více osvědčuje u kampaní v nižší části marketingového trychtýře. Takže i když je oslovení širšího publika lepší pro zvýšení povědomí o značce, pokud máte konkrétnější cíl a větší přehled o publiku, může zaměření na podrobnější zájmové kategorie zlepšit přímou odezvu.

Což dává smysl. V počátečních fázích je třeba oslovit co nejvíce lidí, abyste maximalizovali povědomí, zatímco přesnější cílení na základě předchozích poznatků pomůže dosáhnout lepších výsledků v další fázi.

V podstatě jde tedy o poměrně logické zjištění. Facebook se však snaží poukázat na to, že mnoho firem zužuje cílení reklam příliš brzy, přitom oslovení většího počtu lidí je často lepší, protože pak můžete maximalizovat povědomí o značce i její dosah.

Pokud vás zajímá více, přečtěte si celý report.

Jsem copywriterka a vedu své textové studio COPYBARA. Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře