Exkluzivní rozhovor: Proč jsou Blueprint certifikace a kurzy pro marketéry klíčové?

20. 4. 2020Názory

Facebook Blueprint pomáhá zájemcům vzdělávat se v rámci marketingu na Facebooku a podporovat tím růst firem. Znát by ho měl proto každý marketér či podnik, v jehož marketingové strategii má Facebook své místo. Exkluzivní rozhovor o možnostech online kurzů a certifikací nám poskytl sám Head of Certifications and Assessments Facebooku Vikas Wadhwani.

Můžete nám přiblížit, co to je Blueprint a jak pomáhá inzerentům?

Facebook Blueprint je portfolio dovedností a školení od Facebooku, které podporuje inzerenty, kteří chtějí, aby jejich firma rostla. Stejně tak může pomoci studentům a uchazečům o práci, kteří chtějí kariérně povyrůst, stejně jako pedagogům a neziskovým organizacím. Facebook Blueprint poskytuje bezplatné online lekce, osobní a virtuální školení, certifikace různých úrovní a odpovědi na často kladené dotazy týkající se reklamy na Facebooku.

Jaký je rozdíl mezi certifikací a bezplatnými online kurzy?

Online kurzy Facebook Blueprint jsou rychlé, zdarma a dostupné pro všechny. Tyto moduly pokrývají celou řadu témat týkajících se aspektů reklamy na naší platformě – od vytvoření Facebook stránky až po pokročilé techniky cílení a měření.

Certifikace Facebook Blueprint je nejvyšší úroveň akreditace, kterou Facebook poskytuje a uznává. Získání certifikátu pomáhá lidem vymezit se na trhu jako vysoce důvěryhodní profesionálové se znalostmi produktů a služeb Facebooku. Zkoušky mají vysokou psychometrickou úroveň, poskytují je třetí strany a jsou dostupné za poplatek. Jakmile uživatel úspěšně absolvuje certifikační zkoušku, značí to pokročilou úroveň znalosti naší platformy. Blueprint certifikace totiž umožňuje certifikovaným odborníkům ukázat svým klientům a zaměstnavatelům své znalosti a firmám identifikovat špičkové talenty, které mohou podpořit jejich marketingové cíle.

Co si mám vybrat – certifikaci, nebo online kurz? Jaké jsou typy certifikátů?

Každý, kdo má zájem získat více informací o reklamě na naší platformě, může začít s našimi online kurzy, které jsou k dispozici zdarma.

V současnosti nabízíme také několik certifikátů v závislosti na tom, kde se na své studijní cestě nacházíte. Můžete získat například vstupní úroveň certifikace „Digital Marketing Associate“. Ucházet se ale můžete také o pokročilejší certifikaci jako „Media Buying Certification“ a „Media Planning Certification„. K dispozici jsou i technické certifikace pro vývojáře, které pokrývají témata jako Facebook Pixel, SDK a Facebook API. Nyní nově nabízíme pokročilou certifikaci „Marketing Science“, která je vhodná pro lidi zabývající měřením, jako jsou například data analytici.

Doporučujeme začít s našimi online kurzy a jakmile se seznámíte s tématy, která zastřešují certifikace, také můžete využít bezplatné zkušební testy dostupné na našich webových stránkách. Můžete si vyzkoušet cvičný test, abyste zjistili své dosavadní zkušenosti, a pokud budete úspěšní, je pravděpodobné, že se vám podaří i zkouška. Pokud ve cvičném testu nedosáhnete dobrých výsledků, diagnostická zpětná vazba, kterou nabízíme, vás nasměruje na témata online kurzů, na která byste se měli zaměřit. V závislosti na typu certifikace, které chcete dosáhnout, máme na webu k dispozici také studijní příručky.

Je možné absolvovat certifikační nebo online kurzy v českém jazyce?

V současnosti jsou naše certifikace k dispozici v angličtině a v 9 dalších jazycích, čeština však mezi nimi zatím není. Neustále sledujeme poptávku z každého trhu a analyzujeme, kdy bychom měli poskytnout kurzy v dalších jazycích.

Jak se můžu zaregistrovat k certifikaci a co všechno je potřeba? Kolik to bude stát?

Chcete-li se přihlásit ke zkoušce, navštivte webovou stránku Facebook Blueprint a vyberte si certifikační zkoušku, ke které se chcete přihlásit. Odtud přejděte do Certification Hub a krok za krokem postupujte podle pokynů.

Zkouška může proběhnout v několika formátech. První variantou je osobní zkouška, na níž se můžete přihlásit, naplánovat si schůzku a přijít do testovacího centra provozovaného třetí stranou. Máme také online testovací formát, kde si můžete naplánovat zkoušku pod dohledem a provést ji z domova nebo z vaší kanceláře. Nakonec nabízíme možnost testování v naší kanceláři, které je ovšem pouze na pozvání.

Náklady se liší v závislosti na úrovni certifikace a jednotlivých trzích. Na webu testovacího partnera Pearson VUE si můžete prohlédnout kompletní seznam cen podle konkrétního trhu.

Je certifikát časově omezený? Jak jej mohu případně obnovit?

Certifikace na úrovni „Associate“ je platná dva roky ode dne, kdy certifikát získáte. Po dvou letech můžete certifikaci obnovit opakováním zkoušky. Certifikáty vyšší úrovně „Buying“ a „Planning“ platí jeden rok. I ty si můžete na konci první roku obnovit opakováním zkoušky. Nabízíme „aktualizaci certifikátu“, která vám umožní projít si e-learningem s následným krátkým vyhodnocením. Tato varianta je k dispozici zdarma online na základě způsobilosti. Pokud na ni máte nárok, můžete se nechat znovu certifikovat šest měsíců před vypršením původní certifikace.

Poznámka: Každý druhý rok musíte absolvovat zkoušku, abyste udrželi krok se znalostmi z vaší certifikace. Certifikace vývojářů jsou platné po dobu 18 měsíců a mají variabilní požadavky, protože kromě zkoušky probíhá ještě kódování.

Co je Blueprint Live? Jak se můžu zúčastnit?

Blueprint Live je školení vedené lektory Facebook Blueprint týmu, ke kterému se účastníci dostaví osobně. Tento program je úzce spjatý s cíli vzdělávání, které jsme stanovili pro naše certifikace. Je pouze pro zvané a probíhá v kancelářích Facebooku. Pokud jste součástí agentury, která spolupracuje s Facebookem, můžete od nás obdržet pozvánku na školení Blueprint Live, ať už máte nebo nemáte v úmyslu získat certifikaci.

Proč by podle vás měli lidé chtít získat certifikaci? Jaká je výhoda?

Největší výhodou pro vás jako jednotlivce je to, že ji můžete použít pro odlišení se na trhu. Pokud máte některý z našich Blueprint certifikátů, obdržíte digitální odznak, který můžete použít ve svém životopisu, na svém LinkedIn profilu, v podpisu e-mailu či na dalších místech. Díky zveřejněnému odznaku vás najdou ti, kteří hledají experty na aplikace a služby Facebooku.

Certifikace Facebooku prokazuje vaši vysokou profesionalitu a odborné znalosti produktů a platforem Facebooku. V mnoha případech používají certifikovaní odborníci odznaky podobně, jako byste použili titul z vysoké školy. Například jednotlivec může použít certifikaci při pohovoru na pozici týkající se digitálního marketingu nebo jako důvod k povýšení či pro jiné kariérní postupy.

Pokud pracujete v agentuře a certifikaci získáte, může na ni agentura odkazovat jako na formu odborných zkušeností, které budou zajímat potenciální i stávající klienty. Při práci s klienty může vaše certifikace poskytnout jistotu, že dokážete utratit rozpočet na reklamu smysluplně a zajistit jim tak maximální návratnost investic.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře