Facebook nastínil nový přístup k reklamě

30. 8. 2021Novinky

Tato novinka představuje pro inzerenty významný posun. Facebook totiž nastínil nový přístup k reklamě zaměřený na ochranu soukromí a sledování uživatelských dat. Reaguje tím na změny a omezení, které odstartovala společnost Apple.

Facebook nyní přijal fakt, že se jedná o novou normu, a začal pracovat na aktualizaci svých systémů, aby lépe odpovídaly novým limitům, k jakým informacím může mít přístup. Digitální reklama tak podle něj musí méně záviset na datech získaných ze třetích stran.

Omezení sběru uživatelských dat začalo platit letos v dubnu, kdy Apple s novým iOS 14.5 výrazně ztížil práci inzerentům, protože umožnil svým uživatelům zvolit, zda chtějí nebo nechtějí sdílet s aplikacemi třetích stran data o svých aktivitách. Kvůli tomu inzerenti do velké míry ztratili relevantní přehled o publiku. Podle průzkumu už přes 50 % uživatelů Apple zařízení zakázalo aplikacím sbírat data.

Facebook se proto rozhodl investovat do vývoje reklamních technologií, které tuto ochranu respektují a minimalizují množství shromážděných dat a přitom stále umožňují vhled do výkonu kampaní a zachovávají některé klíčové metriky, jako je měření reklam a personalizace.

Zdroj: Facebook

Facebook už loni zkoumal několik způsobů, jak tyto přístupy aplikovat na nová řešení reklam. S vybranými partnery začal testovat řešení s názvem Private Lift Measurement. Díky němu inzerenti porozumí, jak si vedou jejich kampaně, a přitom stále zůstane zachována vysoká míra ochrany soukromí. Podle Facebooku bude tento nástroj k dispozici v příštím roce.

Facebook pracuje i na dalších sledovacích nástrojích, jako je zabezpečený víceúčelový výpočet (MPC), který umožňuje dvěma nebo více organizacím sdílet data a zároveň omezit informace, ze kterých mohou čerpat.

Dále Facebook zkoumá strojové učení, které by usnadnilo přehled výkonu reklamy bez sdílení jednotlivých údajů.

Dodává přitom, že všechny tyto technologie budou fungovat lidem a firmám všech velikostí, pokud bude existovat spolupráce a společné standardy.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře