Facebook spouští nový design stránek

7. 1. 2021Novinky z Facebooku

Stránky v mobilní aplikaci Facebooku budou mít jiný vzhled, než na který jste byli dosud zvyklí. Facebook ho začal testovat v červenci a nyní ho postupně zavádí do světa. Kromě nové podoby bude k dispozici také více možností pro správu a zapojení uživatelů.

Aktualizace se týkají zatím pouze tvůrců a veřejných osobností. Na ostatní Facebook stránky by se mělo dostat v následujících měsících.

Jednoduchý a intuitivní design

Nová podoba stránek bude čistší a efektivnější. Zjednoduší se navigace v prostředí stránky, uživatelé snáze najdou klíčová tlačítka, popis, příspěvky a další důležité informace. Umístění změní i profilový obrázek, který se bude nacházet uprostřed hlavní stránky, aby byl viditelnější.

Pro porovnání se podívejte, jak vypadá původní vzhled Facebook stránek (vlevo) a jak nový design (vpravo):

Zdroj: Social Media Today

Důraz na sledování

Facebook také zcela odstraní tlačítko To se mi líbí. Dominantou bude naopak tlačítko Sledovat. To dává větší smysl, protože sledování stránky je mnohem silnějším ukazatelem pro zobrazování obsahu, který stránka zveřejní. Zatímco fanouškům se v News Feedu zobrazí pouze malá část obsahu, sledující jsou upozorněni na většinu nových aktualizací.

Hned pod modrým tlačítkem najdete nově údaj o počtu sledujících uživatelů. Číslo bude nyní zobrazovat celkový počet lidí, kteří se výslovně rozhodli získávat pravidelné aktualizace ze stránky. Díky tomu Facebook poskytne i přesnější „důkaz“ o tom, jak je daný tvůrce nebo veřejná osobnost na platformě důležitá. Učiní tak na základě podoby publika, které tím, že stránku sleduje, dokládá, že má o obsah či autora skutečný zájem.

Lepší nástroje pro správu

Přibylo také pár nových funkcionalit, jako je snazší přepnutí mezi osobním profilem a stránkou nebo nové ovládací prvky pro správce stránky. Jednodušeji půjde přiřadit a spravovat přístupová oprávnění správců, a to na základě konkrétních úkolů. To znamená, že ke správě určitého úkolu budete moci udělit různé úrovně přístupu. To se týká statistik, reklam, obsahu, aktivity a zpráv. Díky tomu se zajistí větší bezpečnost a integrita účtu.

Zdroj: Facebook

Nové možnosti zapojení

Facebook také poprvé přináší na stránky „sílu“ News Feedu. I stránky teď mohou objevovat konverzace, připojovat se k nim, sledovat trendy, komunikovat s kolegy a více interagovat s fanoušky. Specializovaný News Feed také navrhne nová spojení – další veřejné osobnosti, stránky, skupiny a trendy obsah, o které se stránka nebo osobnost zajímá.

Aby byly konverzace na stránce viditelnější pro širší publikum a objevovaly se častěji v News Feedu sledujících, umístí Facebook komentáře stránek na začátek diskusní sekce. Lidé tak budou moci sledovat stránky přímo z komentářů a doporučených příspěvků.

A aby konverzace byly ještě bohatší a interaktivnější, přidává Facebook nový formát obsahu v podobě otázek a odpovědí. Podrobnosti si přečtete v nápovědě Facebooku.

Bezpečnost a integrita

Facebook rovněž vylepšuje svou schopnost detekovat aktivitu, která je proti pravidlům komunity a která zahrnuje například projevy nenávisti, násilný, sexuální nebo spamový obsah či předstírání jiné identity. Dál hodlá rozšiřovat viditelnost ověřujícího odznaku, aby usnadnil identifikaci příspěvků a komentářů z autentických stránek a profilů.

Zdroj: Facebook

Bližší informace se dozvíte v nápovědě.

Jsem copywriterka a vedu své textové studio COPYBARA. Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře