Facebook vylepšuje možnosti sdílení obsahu

9. 6. 2016Novinky z Facebooku

Facebook nedávno rozšířil možnosti sdílení obsahu, čímž vyšel vstříc nejen běžným uživatelům, ale i marketérům. Sdílení je totiž vůbec nejhodnotnější interakcí provedenou uživatelem a zároveň nejjednodušším způsobem, jak mezi své přátele a fanoušky šířit to, co vás zajímá. Podívejte se, co je nového.

Sdílení textového obsahu

Publikujete zajímavý obsah? Umožněte svým čtenářům snáze sdílet zajímavé pasáže vašich článků. Facebook nově nabízí možnost sdílet textový obsah přímo na profil uživatele, a to do rozsahu až 60 000 znaků. Facebook se v tomto spojil s Amazonem a tak i uživatelé čtečky Kindle budou moci sdílet text rovnou na svůj profil. Stačí přitom označit část textu na webu a automaticky se objeví tlačítko pro postnutí na Facebook. Přečtěte si návod na instalaci.

123456

Tlačítko Uložit

Určitě jste si už všimli, že k některým zajímavým postům se na Facebooku můžete vrátit později. Provedete to tím, že u příspěvku vpravo nahoře zakliknete možnost “Uložení příspěvku”. Facebook však šel ještě dál a nově je možné si uložit také zajímavý článek na blogu nebo produkt na e-shopu, aniž byste museli být aktuálně na sociální síti. E-shopy díky této funkci umožňují zájemcům uložit si vysněný kousek na později, takže na něj nezapomenou a k nákupu se mohou vrátit. Takto uložený post uvidíte na svém Facebooku na levé straně v záložce “Saved”, kde najdete přehled všech událostí, článků nebo právě produktů, které jste si uložili.

save

Tento nástroj si do svého e-shopu naimplementujete snadno podle tohoto návodu. Pro správné nastavení budete potřebovat produktový katalog a pak už jen vložit dva drobné kusy kódu na váš web.

share-button

Sdílení obsahu z televize či jiného zařízení

Set-top box, digitální fotorámeček, ale i televize teď umožňují sdílet aktivity na Facebook. Konkrétní zařízení, které musí být připojeno na internet, vám po zvolení typu sdílení vygeneruje kód, který vložíte na stránce facebook.com/device a potvrdíte jím, že chcete daný obsah sdílet na svůj profil. Vývojáři se mohou inspirovat v tomto návodu.

sdileni1

sdileni2

Zdroj: Facebook

Takto se pak příspěvek zobrazí na Facebooku:

sdileni3

Pokročilejší moderování komentářů

Pokud mají návštěvníci vašeho webu možnost komentovat přes svůj facebookový profil, budou vás zajímat novinky ve zlepšení moderování těchto diskuzí. Jednou z nich je zrcadlení komentářů. To znamená, že pokud někdo okomentuje sdílený článek na vaší facebookové stránce, objeví se komentář i pod článkem na webu a naopak. Pokud uživatel komentuje přímo na webu, zobrazí se mu oznámení, že se jeho příspěvek zobrazí i na Facebooku a naopak. Celá konverzace se díky tomu lépe spravuje a není tolik roztříštěná napříč několika kanály.

syncing_1503264

Pro nastavení musíte být adminem stránky i aplikace, u které máte plugin pro komentáře nastavený. Vše pak nastavíte v rámci této stránky v sekci “Settings”.

mirroring

Nová je i možnost uzavření komentářů po uplynutí konkrétního, předem nastaveného data. Samozřejmostí je pak možnost nastavení “blacklistu” nežádoucích slov nebo frází. Pokud nový komentář výraz obsahuje, dostane se nejdříve do fronty na schválení, stejně tak post od osoby, kterou jste již v minulosti zablokovali.
9871

Prostudujte si další podrobnosti o této funkcionalitě.

Embed komentáře nebo Live videa

Mnozí z vás jistě znají a používají vložení příspěvku (tzv. embed) z Facebooku na svůj web. Facebook nově umožňuje použít tuto funkci i pro komentáře. Přibyl na vaší Facebook stránce zajímavý komentář? Sdílejte jej pomocí embed tlačítka i na své stránky.

screenshot

embed comment

A takový je pak výsledek:

Stejným způsobem můžete sdílet i live videa a další příspěvky.

   live11           live555

Také máte dojem, že by článek mohl inspirovat nebo poučit vaše kolegy? Sdílejte ho s nimi!
Pro Newsfeed.cz pracuji jako redaktorka. Píšu především o tom, jak se na
Facebooku vyznat z pozice marketéra a zadavatele reklamy. Do svých
návodů často aplikuji své zkušenosti, které jsem jako PPC specialista
nasbírala v ROI Hunter. Svůj zájem o marketing na Facebooku se snažím co nejlépe předat i vám.

Komentáře