Instagram přestane používat značku IGTV

6. 10. 2021Novinky z Facebooku

Instagram končí se samostatným používáním brandu IGTV. Platformu pro dlouhá videa sloučí s videi ve feedu do obecnějšího formátu. Nově ponesou jednoduše název Instagram Video. V souvislosti s tím se mění také název IGTV reklam.

K této změně se Instagram rozhodl proto, že chce zjednodušit aplikaci a zefektivnit nabídku videí, která tu lidé mohou najít. Což se Stories, IGTV, Reels, videi ve feedu a dalšími různými prvky bylo stále komplikovanější.

Ve svém Instagram profilu najdete i novou záložku, která bude sloužit čistě jen video spotům. Na tomto místě budou shromážděná veškerá videa, která jste na Instagram nahráli. Nová karta bude označená ikonkou tlačítka přehrávání.

Sloučení IGTV a „obecného“ videa nabídne také nové funkce přehrávání. Diváci budou moci kliknout kamkoliv na video a přejít tak do režimu celé obrazovky. Scrollováním se pak dostanete k novému video obsahu od tvůrců, kteří by vás mohli zajímat.

Instagram navíc přidává nové nástroje pro ořez a filtry, které můžete použít ve všech nahraných klipech. Novinkou je i označení polohy, což dříve pro IGTV nebylo k dispozici.

Zdroj: Instagram

Proces zveřejňování videí bude stejný, mění se pouze náhledy ve feedu. Nyní budou trvat 60 sekund. Uživatelé si tak budou moci zobrazit více vašeho obsahu, aniž by museli proklikávat. Instagram věří, že díky tomu se zvýší jejich zájem. Pokud se jedná o reklamní video, přehraje se nadále prvních 15 sekund.

A pokud chcete ze svých videí na Instagramu dostat co nejvíce, k dispozici budou i aktualizace některých metrik. Přehledy příspěvků ve feedu a přehledy videí se například sloučí do jedné kombinované metriky, a to jak pro firmy, tak pro tvůrce.

Instagram mění také název IGTV reklam, které nově najdete jako Instagram In-Stream video reklamy. Tvůrci mohou i nadále pracovat s videi s delší stopáží a oslovovat uživatele stejně, jako jste byli zvyklí z IGTV. Firmy, které chtějí svá videa propagovat, musí myslet na to, že spoty nesmí být delší než 60 sekund.

A důležitá poznámka na závěr – videí Reels ani Stories se žádné z těchto změn netýkají.

Podrobnosti se dozvíte na blogu Instagramu.

Jsem copywriterka a vedu své textové studio COPYBARA. Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře