Instagram ukázal, jak funguje algoritmus pro videa Reels

5. 8. 2021Novinky z Facebooku

Instagram vidí v Reels obrovský potenciál. Jejich divácká popularita i marketingové využití raketově roste. Proto je dobré vědět, jak vlastně fungují a co přesně byste měli zveřejňovat, abyste maximalizovali engagement. Inspirujte se v novém přehledu klíčových faktorů, které mají největší vliv na hodnocení těchto videí.

O tom, že Reels mají před sebou velkou budoucnost a stanou se důležitou součástí Instagramu i marketingových strategií firem, svědčí novinky, které sociální síť pravidelně zavádí.

Instagram pak v novém přehledu ukazuje, o která Reels videa bude mít každý uživatel s největší pravděpodobností zájem. To se zakládá na těchto faktorech:

Zdroj: Instagram

To znamená, že čím více videí Reels bude uživatel sledovat, ideálně v celé délce, tím více signálů o jeho zájmu Instagram získá a vyhodnotí, co chce vidět. Velkou roli přitom hrají lajky a komentáře.

Instagram chce ale také podpořit zapojení, takže pokud existuje pravděpodobnost, že po zhlédnutí videa vytvoříte na základě tohoto originálu vlastní spot, uvidíte také více tohoto obsahu. Pro tvůrce to může být další důvod, proč se pokusit využít moderní zvukové prvky, protože ty vám pomohou maximalizovat viditelnost vašich klipů.

Dále Instagram sdílí čtyři nejdůležitější signály, které mohou zvýšit dosah vašich Reels videí:

Zdroj: Instagram

Tady se jedná o běžnější prvky algoritmu – každý uživatel uvidí více obsahu na základě své historie zapojení a konkrétních detailů daných klipů (opět včetně zvuku). Je však zajímavé vědět, že se Instagram snaží uživatelům zobrazit to, na co zareagují, pomocí toho, že jim ukáže více podobného obsahu, který už viděli, a to na základě umělé inteligence. Ta určuje, co se v každém klipu zobrazuje.

Algoritmy pro identifikaci videa se neustále zdokonalují a to je čím dál zásadnějším faktorem. Takže pokud budete například reagovat na Reels videa o módě, uvidíte ve svém kanálu více videí s módou a podobně.

Nakonec Instagram ukázal zajímavý přehled toho, co omezuje distribuci Reels videí:

Zdroj: Instagram

Instagram už dříve upozornil, že omezí dosah klipů nasdílených z TikToku. Aktivně také odrazuje od politických témat a videí, která tvoří politické osobnosti. Je zřejmé, že se tím chce vyhnout komplikacím, které by takováto témata mohla vyvolat. Reels jsou totiž určená pro lehčí a zábavnější obsah.

Celý přehled a vysvětlení, jak algoritmus Reels videí funguje, si můžete prohlédnout zde:

Podívejte se také na to, jak tvořit Reels videa, která zaujmou.

Jsem copywriterka a vedu své textové studio COPYBARA. Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře