Lookalike Audience umí najít zákazníky i v zahraničí

11. 2. 2017Návody Novinky

Všechny firmy vytrvale hledají způsob, jak maximalizovat tržby prostřednictvím dosud nevyužitých kanálů. V některých případech je přitom jedinou možností překročit hranice a vydat se do zahraničí. Dobrá zpráva je, že Facebook vám v tomto směru může pomoci prostřednictvím mezinárodních Lookalike Audiences.

Počty uživatelů, kteří jsou na Facebooku každý den aktivní, stále stoupají. Podle posledního reportu ze 4. kvartálu 2016 se na sociální síti pohybuje už 1,2 miliardy lidí z celého světa. Největší výzvou dneška je tak identifikovat, kterou skupinu lidí se svým produktem, aplikací nebo službou nejpravděpodobněji zaujmete. Naštěstí Facebook nabízí řešení v podobě nových možností Lookalike publik.

Nové prvky Lookalike Audience

Stručně řečeno, Lookalike Audiences pomáhají najít větší počet lidí, kteří vykazují podobné charakteristiky jako vaši stávající zákazníci, návštěvníci vašeho webu, uživatelé vaší mobilní aplikace nebo vaši fanoušci. Lookalikes samozřejmě nejsou sami o sobě novinkou. Nové je to, že umožňují najít tyto lidi napříč různými zeměmi a trhy.

Mezinárodní Lookalike Audience vám ve zkratce pomohou:

  • Najít pravděpodobné uživatele vaší aplikace na zahraničních trzích.
  • Identifikovat nové zahraniční zákazníky, kteří jsou připraveni nakoupit nebo provést jinou akci na vašem webu.
  • Přitáhnout pozornost lidí, kteří jsou podobní jako návštěvníci vašeho webu, a následně přivést konverze.
  • Sbírat lajky pro svou Facebook stránku od lidí, kteří jsou podobní vašim fanouškům.

Co vědět a čemu se vyhnout

Předtím, než nový nástroj začnete používat, myslete na to, že byste měli mít k dispozici zdrojové publikum složené alespoň ze 100 lidí z jedné země. Ačkoliv cílíte na lidi, kteří sdílejí podobné charakteristiky s vaším existujícím publikem, neměli byste se dopustit ani následujících chyb.

Stejná kreativa

Vyzkoušejte nové kreativy a nový text reklam. Sice cílíte na uživatele, kteří jsou podobní vašim současným zákazníkům, ale to neznamená, že budou reagovat i na stejné věci. Nebojte se být kreativní a vyzkoušet, neuspět a poučit se ze svých chyb.

Stejný bid

Cílení na nové trhy také obnáší zvýšení vašich bidů. Pokud jste v České republice, váš bid pro zasažení lidí v USA nebo Indii bude odlišný. Nastavte bid na takovou úroveň, která vám vyhovuje, a následně se nechte vést daty, která vám pomůžou nastavit správný bid.

3 kroky k mezinárodním Lookalikes

Vytvoření mezinárodního Lookalike Audience je velmi jednoduché.

1. Ve svém Ads Manageru klikněte na možnost „All Tools“ a vyberte možnost „Audiences“.

screencapture-facebook-ads-manager-audiences-manage-1 copy

 

2. Vyberte zdroj Lookalike Audience. Může to být stránka, soubor .csv nebo Facebook pixel. Poté zadejte zemi, ve které chcete kampaň cílit, a vyberte požadovanou velikost audience vyjádřenou procentem z celkového množství uživatelů v dané země.

screencapture-facebook-ads-manager-audiences-manage-2 copy

 

Tip: Lookalike Audience tvořte s 1 %, 3 %, 7 % nebo více, abyste viděli, jaký mají tato publika výkon, a podle toho nastavte bid.

Měli byste také vědět, že:

  • vaše Lookalike Audience zahrne uživatele pouze z té země, kterou specifikujete.
  • vaše zdrojové publikum musí obsahovat alespoň 100 lidí z jedné země.
  • ve zdrojovém publiku přitom nemusíte mít nikoho ze země, kde chcete cílit.

3. A je hotovo! Tímto způsobem jste vytvořili své první mezinárodní Lookalike Audience.

screencapture-facebook-ads-manager-3 copy

 

Publikum bude k dispozici krátce poté, co ho vytvoříte. A tady máme ještě pár praktických informací ohledně aktualizací publik:

  • Lookalike Audience se aktualizuje automaticky, pokud provedete změny zdrojového publika, a to po celou dobu aktivní kampaně.
  • Lookalike Audience můžete použít pro cílení reklam ihned, bez ohledu na to, že se ještě aktualizuje.
  • Poslední aktualizaci Lookalike Audience uvidíte na stránce pro správu publik. Datum updatu najdete pod sloupečkem „Availability“.

Tip: Můžete také vybrat více publik a sdílet je pomocí možnosti „Actions“. Sdílením publik umožníte dalšímu reklamnímu účtu, aby cílil reklamy na toto publikum nebo si prohlédl jeho přehledy.

Otestováno v praxi

Mezinárodní Lookalike Audience jsme si už vyzkoušeli na vlastní kůži, a to při startu mutace Newsfeedu v Polsku. Vytvořili jsme polské publikum z lidí, kteří navštívili Newsfeed.cz za posledních 180 dní. A výsledky byly více než 2x lepší než pouhé cílení na zájmy.

 Ad Set  CPM (EUR)  CTR (Link)  CPC (Link) (EUR)
 Lookalike: NFczTraffic  2,54 €  1,27 %  0,20 €
 Lookalike: NFczPage  2,67 €  0,98 %  0,27 €
 Behavioral Payment (Recent)  1,79 €  0,31 %  0,57 €
 Behavioral Payment (HigherXAverage)  1,54 €  0,15 %  1,04 €

Tabulka výše ukazuje, že možnost tvořit mezinárodní publika je velmi hodnotným nástrojem, který by si měl najít místo v marketingových strategiích, s nimiž se firmy chtějí vrhnout na nové trhy a oslovit uživatele, kteří sdílejí podobné vlastnosti jako zákazníci v České republice.

Chcete odstartovat celou mezinárodní kampaň? Máme pro vás pár užitečných rad a zajímavých čísel, které vám pomohou.

I am a multilingual marketing professional with more than 3 years of experience in the PPC sector, who loves to smile. For you, I wear my data-glasses and creative ideas-hat and share with you the tips, suggestions and tutorials that will enhance your Facebook advertising efforts.

Komentáře