Meta upravuje monetizaci Facebook Reels

15. 5. 2023Novinky

Meta aktualizuje monetizační program pro tvůrce videí Reels na Facebooku. Tvůrci budou nyní placeni na základě výkonu jejich obsahu a nikoliv na základě reklam zobrazených u jejich klipů.

Reklamy ve Facebook Reels začala Meta testovat loni jakožto způsob, jak mohou tvůrci získat peníze za vytváření a sdílení poutavých videí. Nyní testuje nový výplatní model, který tvůrcům vyplácí peníze na základě výkonu veřejných Reels, nikoliv na základě výdělků z reklam, které se u jejich Reels objevují.

To znamená, že se tvůrci mohou soustředit na vytváření atraktivního obsahu, zatímco Meta bude optimalizovat reklamní zážitek pro inzerenty a uživatele.

Aktualizace tím pomůže vyřešit nespravedlnost, kterou tvůrci v dosavadním systému vnímají. Dnes totiž nemají žádný vliv na to, jaké reklamy se budou vedle jejich videí zobrazovat. Meta proto začne klást důraz na kvalitu samotného obsahu, nikoliv na správný výběr Reels, které maximalizují reklamní potenciál.

V praxi to bude fungovat tak, že na začátku bude výplatu určovat počet přehrání videa. Čím lepší budou mít Reels výkon, tím více mohou tvůrci vydělat. Časem plánuje Meta do výplat zahrnout i další metriky.

Meta také uvedla, že se do monetizačního programu může zapojit více tvůrců. Chce totiž, aby úspěšní tvůrci dostávali náležitě zaplaceno, díky čemuž je udrží v aplikaci a podnítí k tvorbě dalšího obsahu. Pozvánky už průběžně rozesílá. Vše zkontrolujete na Facebooku v Panelu pro profesionály, v sekci Monetizační nástroje. Pokud jste pozváni, měli byste vidět sekci Reklamy v Reels, kde vyberete Nastavit, čímž se zapojíte.

Podobný program začne Meta testovat v blízké budoucnosti také na Instagramu.

Více se o novinkách dozvíte na blogu Mety.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře