MyShoe: Spojení Google Analytics, CRM a pokročilých DPA přineslo úspěch

2. 11. 2015Case studies

Řecký e-shop s obuví MyShoe na Facebooku zabodoval díky chytré kombinaci několika různých nástrojů. Do své kampaně zapojil product performance data z Google Analytics, která propojil se svým CRM systémem a pokročilými DPA.

Co to přineslo?

  • 5,8x více transakcí při
  • 6x zvýšení ad spendu (zachování CPA)
  • zároveň o 22 % vyšší ROI

Cíl kampaně

Jestliže máte úspěšný brand, který vydělává, zasáhnout nové zákazníky se stává výzvou. E-shop MyShoe si dal za cíl spustit remarketingové i pokročilé kampaně, které budou mít takovou návratnost investice, že budou stále ziskové a ještě přivedou nové klienty.

Snímek obrazovky 2015-11-02 v 10.32.17

Řešení

Ve spolupráci s agenturou Koolmetrix proto vytvořili marketingovou kampaň, která využívá reklamní platformu ROI Hunter. Klíčový byl přitom dobře naformátovaný product feed a napojení na CRM systém MyShoe, kde lze segmentovat zákazníky na základě jejich nákupní historie. Nástroj ROI Hunter pak tyto segmenty každý den automaticky updatuje do Custom Audiences.

Nejdříve se tým soustředil na věrnostní kampaně. Za použití filtrů a performance dat z Google Analytics bylo možné vytvořit tu nejlepší sadu produktů, která spolu s textem šitým na míru nejlépe fungovala v dynamické reklamě. Díky updatu product feedu každých 30 minut se všechny produkty, které vždy obsahovaly správnou cenu, zobrazily v Carousel Ads. Tento dynamický formát se pak zacílil na odpovídající Custom Audience, které bylo automaticky updatováno ze CRM systému MyShoe. Věrnostní kampaň se zaměřila na zákazníky, jejichž poslední nákup se odehrál před více než 50 dny, což znamenalo vyloučit Website Custom Audience vytvořené z Purchase event v intervalu posledních 50 dnů.

V případě pokročilých kampaní následně vytvořili několik cílových skupin založených na zájmech a lookalikes ze segmentovaných Custom Audiences. Tyto cílové skupiny se napárovaly s vhodnými produktovými sadami, vytvořenými za pomoci filtrů produktových kategorií, typů produktů a ceny. ROI Hunter nakonec z feedu vygeneroval strom kategorií, takže bylo velmi snadné vybrat správné kategorie a identifikovat v nich nejprodávanější produkty.

Snímek obrazovky 2015-11-02 v 10.32.28

Carousel Ads s 5 nejvhodnějšími produkty se pak vždy zobrazily každému uživateli z vybraného publika. Všechny obrázky byly automaticky upraveny podle Photoshop šablony, takže obsahovaly logo MyShoe, brand produktu i jeho aktuální cenu.

Tady vidíte srovnání, jak by obrázky mohly vypadat bez automatického vylepšení ROI Hunterem a jak vypadají po zásahu a úpravě podle šablony:

Snímek obrazovky 2015-11-02 v 10.32.35

Výsledek

Díky tomu, že bylo možné zkombinovat data z Googlu, šablonu Photoshopu a pokročilé DPA, teď Koolmetrix vede více než 300 různých automaticky kontrolovaných kampaní. Při šestinásobném zvýšení ad spendu se díky rozšířenému dosahu a efektivnějšímu výběru cílové skupiny 5,8x zvýšil počet transakcíCPA, které standardně se zvyšováním ad spendu roste, v tomto případě zůstalo na stejné úrovni. Zároveň díky kampani vzrostla ROI o 22% a agentura i klient v neposlední řadě ušetřili spoustu času a úsilí spojeného s vytvářením velkého množství bannerů a reklam pro jednotlivé produkty.

Sdílejte článek, ať je vaše okolí zase o něco chytřejší :)
Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře