Ohlédnutí za Facebook Day Prague 2017

13. 10. 2017Názory

Facebook si 10. října sezval do pražského Mánesu inzerenty, s kterými se tu podělil o trendy a novinky, jež jim mohou pomoci k lepším výsledkům. Účast tak vysoko postavených managerů Facebooku, jako byla Nicola Mendelsohn, naznačuje, že se Česká republika stává stále důležitějším regionem pro rozvoj businessu a inzerentů využívajících služeb Facebooku. S tím mu v posledních letech pomáhá Business Factory s ROI Hunterem i magazínem Newsfeed.cz. Proto jsme na setkání samozřejmě nemohli chybět a přinášíme vám souhrn toho nejzajímavějšího, co jsme se dozvěděli.

Jako první vystoupila Nicola Mendelsohn (VP EMEA ve Facebooku), která ukázala nejnovější čísla z celosvětového Facebooku:

A zvlášť pak pro Českou republiku:

Stejně jako všichni další řečníci zdůrazňovala rychlost, jakou jsme nyní schopni konzumovat obsah, jak velké množství obsahu se na nás valí a jak složité je tedy zaujmout uživatele natolik, aby vaši značku rozpoznal a zapamatoval si ji. Důraz kladla především na Instagram Stories, které využívá 250 milionů lidí každý den.

Tento formát je však velmi rychlý, a je proto nutné uživatele chytnout v prvních třech vteřinách a hned na začátku zdůraznit brand. Tím se obrací klasický scénář televizních reklam, kde se značka ukáže vždy až na konci.

Tomuto tématu se hodně věnovala i druhá přednášející, kterou byla Katarzyna Paliwoda (Head of Business CEE ve Facebooku).

Ta se soustředila na to, jak funguje video, především vertikální video na Instagramu, a jak se video reklama liší oproti reklamě televizní.

Katarzyna zde zdůraznila 4 základní pravidla, kterými bychom se při tvorbě videí měli řídit:

  • Rychlost – Sdělit své poselství co nejrychleji.
  • Sound off design – Většina videí je nejprve spuštěna bez zvuku, je proto důležité, aby video bylo i přesto pochopitelné.
  • Nenechte se omezovat rámečkem – Můžete využívat 3D videa a další triky, které vás odliší od konkurence. Zároveň je nutné zvolit vhodný formát videa. Pro mobilní zařízení se totiž více hodí čtvercové nebo vertikální video, které upoutá větší pozornost.
  • Play more – Ideální délka videa je 15 sekund, během nichž musíte ukázat, co ve vás je.

O významu storytellingu se rozpovídal Sebastian Szmigielski (Client Partner ve Facebooku), který jej ukázal na velmi poutavých příkladech z historie. Také zdůraznil fakt, jak se vyprávění mění s technickým vývojem zařízení a naším vnímáním.

Hezkým příkladem může být vaření a recepty, které v televizi zaberou i více než půl hodiny. Na to navazovaly weby, kde bylo video doplněno o další obsah. Současností jsou krátká časosběrná videa na Facebooku a Instagramu, kde je celé jídlo uvařeno během 30 vteřin. O naši pozornost se pere spousta obsahu, je tedy nutné myšlenku smrsknout na minimum. Obsah musí být také přizpůsoben publiku, proto je vhodné poslechnout rad publishera, neboť ten ví nejlépe, jak své uživatele zaujmout.

Sebastian nám následně ukázal tři přístupy k tvorbě videa tak, aby uživatele zaujalo ve velmi krátkém čase a dávalo smysl, i když uživatel vidí pouze část:

  • Heartbeat Frequency – Série velmi krátkých (1-3 vteřiny) příběhů, které dokážou fungovat samostatně a jako celek tvoří celou reklamu.
  • Zigzag – Podobně jako u předchozího bodu se reklama skládá z krátkých příběhů, které propagují jednotlivé produkty, ale nemusí navazovat. Dohromady však utváří celý příběh.
  • Start with the End – Inspirací může být například na Instagramu velmi oblíbený looping. Video začne značkou a produktem a teprve poté se rozehrává příběh.

Na trochu techničtější notu následně zahrál Pawel Panawa (Client Solutions Manager ve Facebooku), který se rozpovídal o tom, jak měřit výsledky reklam. Měření pomocí CTR a cookies totiž vzniklo již v roce 1994 a v tuto chvíli je značně zastaralé.

Budoucnost tak vidí v people-based měření. Především kvůli tomu, že nyní pracujeme na více zařízeních, 74 % lidí má více než 1 cookie a 91 % lidí, kteří nakoupí, předtím neklikne přímo na reklamu.

Edyta Kotowicz (Creative Strategist v Creative Shop) začala svou prezentaci „Speed of Feed“ s tím, že každý máme v News Feedu 90 metrů obsahu a vnímáme až 500 slov za minutu.

Postupně prošla jednotlivé druhy obsahu, který je možné tvořit na Facebooku, a ukázala, pro jaké typy sdělení jsou vhodné.

Anna-Maria Treneva (Head of Sales ve Facebooku) ukázala, že Facebook je svými možnostmi ideální nástroj pro rozšíření businessu do dalších zemí. V dnešní době je totiž pro velkou část populace běžné nakupovat v zahraničí a není tedy důvod držet se pouze českého trhu. Facebook svými nástroji, jako je mezinárodní Lookalike audience a globální cílení, usnadňuje vstup na zahraniční trh.

Lilija Spiglazovaite (Client Solutions Manager ve Facebooku) představila několik nejnovějších čísel z Instagramu a inspiraci, jak na tvorbu toho správného obsahu.

Ukázala také novinku, kterou je označování produktů na instagramových příspěvcích. To je zatím dostupné pouze v USA, ale brzy bychom se měli také dočkat.

Celý blok přednášek uzavřel Karol Karpiński (Client Solutions Manager ve Facebooku), který mluvil o Messengeru a jeho využití pomocí botů a také reklamy. Boti již dokáží odpovídat a pomoci s rezervací, nabídnout produkt nebo objednat taxi. V brzké době se dočkáme také plateb v Messengeru. Máme se tedy na co těšit!

Jakmile budeme mít k dispozici prezentace či více fotografií, rádi se o ně s vámi podělíme :-)

Své několikaleté zkušenosti s online marketingovou komunikací a realizováním několika desítek kampaní pro různorodé klienty nyní zúročuji v agentuře Business Factory, kde působím jako Facebook Ads Specialist, vytvářím a spravuji kampaně na Facebooku pomocí platformy ROI Hunter.

Komentáře