Tefal: Jak zvýšit engagement na Facebooku

12. 11. 2019Case studiesNávody

Dobře víme, že ohlasy publika jsou klíčem k úspěchu na sociálních sítích. V dřívějším článku jsme pro vás shrnuli několik obecných tipů, jak na úspěšnější obsah. Nyní je čas si práci s engagementem ukázat v praxi. Vezmeme si jako příklad komunikaci značky Tefal, mezinárodního producenta kuchyňských potřeb, kterou má na starost Business Factory.

1) Hra se slovy

Klasická marketingová poučka praví: Tvořte obsah, který publikum zaujme. Jak víme, pomyslná cesta zákazníka (vzpomeňme na klasický AIDA model) začíná upoutáním jeho pozornosti. K tomu nám může pomoci atraktivní kreativa s hravou textací, kterou využívá Tefal. Slovní hříčky a originální copy, neotřele pracující s jejich produkty, tvoří jádro komunikace značky.

Příklad: Spojení informace o vlastnosti produktu (zde vaření v páře) se slovní hříčkou představuje zajímavý způsob, jak zvýšit odezvu publika (post získal 257 reakcí, 25 komentářů a několik sdílení). Součástí textace postu byl také personalizovaný odkaz pomocí bit.ly na stránku klienta (zobrazit příspěvek).

2) Tipy a triky

Další osvědčenou metodou k vyvolání ohlasu publika je sdílení obsahu, který nabídne zákazníkům přidanou hodnotu. Tou může být zajímavá novinka, hodnotná informace či prosté pobavení.

Příklad: Tefal sdílí originální recepty, které mnohdy poslouží i jako příklady praktického využití produktů značky. Zde byl text receptu sdílen v copy příspěvku a doplněn o krátkou video ukázku na bit.ly/jahodová_zmrzlina. Příspěvek získal celkem 243 interakcí (zobrazit příspěvek).

3) Soutěže

Tento typ postů pracuje s prostou logikou – dáte svým fanouškům možnost vyhrát zajímavou cenu z vaší nabídky a odměnou vám bude vysoký dosah příspěvku a posílení brand awareness. Myslete na pravidlo “v jednoduchosti je krása”. Nežádejte od fanoušků příliš velké úsilí (pokud nejsou ceny mimořádně lákavé), snadno je tím odradíte. Je zajímavé, že cena výhry zde nehraje příliš velkou roli – lidé ocení samotnou možnost získání něčeho zdarma. Nezapomeňte si však před pořádáním soutěže na FB/IG pročíst pravidla Facebooku, aby s nimi váš příspěvek nebyl v rozporu.

Příklad: Tefal uspořádal ve spolupráci se značkou Honor na sociálních sítích soutěž o multifunkční hrnec a zbrusu nový telefon. Není divu, že podobná akce vyvolala vlnu ohlasů (více než 9000 interakcí) a zasáhla 175 tisíc uživatelů Facebooku (zobrazit příspěvek).

4) Hádanky a hříčky

Lidé jsou tvorové hraví, bez ohledu na věk. A také se rádi předvádí. Na sociálních sítích můžete této naší lidské slabůstky účinně využít – například pomocí různých hádanek a hříček. Komentáře fanoušků na sebe nenechají dlouho čekat, mnozí se rádi pochlubí i přátelům. Mějte však na paměti motto o jednoduchosti – příliš složité úkoly publikum spíše odradí.

Příklad: Prostá rovnice doplněná o vizuál s produkty Tefalu vyvolala celkem 280 interakcí a (organicky) oslovila 12 797 uživatelů (19 368 celkem) (zobrazit příspěvek).

5) Vtipné posty

Humorný obsah si vždy snadno získá pozornost publika, tím spíše na sociálních sítích. Lidé je totiž využívají k prokrastinaci – a rádi interagují s obsahem, který je pobaví (a vy tak můžete snadno zvýšit povědomí o vaší značce).

Příklad: Tefal v rámci své komunikace sdílel ironickou „omluvu za psychickou újmu“ pro všechny fanoušky, které maminky dříve stříhaly „podle hrnce“ Tefal. Tento příspěvek zasáhnul 23 731 uživatelů (10 645 organicky) a vyvolal celkem 847 interakcí (zobrazit příspěvek).

6) Vyvolání diskuze

Sociální sítě jsou ideální prostředím pro vedení dialogu s cílovou skupinou. Nebojte se vyvolávat diskuzi: klást otázky, uspořádat malou anketu apod. Snadno tak vzbudíte zájem publika (a mnohdy získáte zajímavé informace od zákazníků).

Příklad: V rámci propagace odšťavňovače Tefal jsme naše zákazníky požádali o názor na nejlepší příchuť džusu – tento prostý dotaz přinesl příspěvku 230 reakcí, 38 komentářů a 11 sdílení (zobrazit příspěvek).

Ukázali jsme si několik praktických příkladů, jak vylepšit svůj Facebook obsah a získat srdce fanoušků. Nebojte se však sami experimentovat s různými nápady a testovat je na svém publiku – každá stránka má svá specifika, sociální sítě se navíc nesmírně rychle vyvíjejí. Co tedy funguje dnes, zítra platit nemusí.

Více z naší kreativní práce naleznete na facebookovém a instagramovém profilu Tefalu.

Zaujalo vás téma? Přečtěte si, jakých hříchů se firmy na sociálních sítích nejčastěji dopouštějí!

Jako Social Media Specialist v Business Factory zodpovídám za tvorbu obsahu pro sociální sítě našich klientů. Coby kreativec rád kouzlím se slovíčky i grafikou. Baví mě realizace neotřelých nápadů a tvorba reklamy, která má smysl.

Komentáře