Vylaďte své příspěvky k dokonalosti

8. 3. 2019Návody

Tvorba příspěvku na Facebooku je jednoduchá. Napíšeme text, vybereme obrázek, v lepším případě zapneme reklamu a jsme spokojeni. Dneska práce hotová a hurá domů.

Při usínání nám do Messengeru přistane screen s dotazem: „To je tvoje práce?“.

Ano, vytvořit příspěvek na Facebook je snadné. Co už tak snadné není, je tvorba dobrého reklamního příspěvku. Musíte do toho vložit více práce, přemýšlení a kreativity.

Vymysleli jste skvělý text, vtipný perex a vybrali nejpovedenější fotky, na které jste řádně hrdí. A přitom výsledný příspěvek vypadá třeba takhle:

Disclaimer: Obrázek je pouze ilustrační.

Kde se stala chyba? Čtvercové CTW (proklikové reklamní formáty) s umístěním do Instant Articles. Z fotky je třetina oříznuta, text zmizel úplně a cíl příspěvku marně hledat. Je jasné, že ne všechna zobrazení proběhla v Instant Articles, ale těch, která ano, je škoda. Nehledě na to, že ubíráte prostor reklamě, která by v tomto umístění měla význam a dávala smysl.

Reklamní prostor Facebooku máme společný a nelze ho do nekonečna nafukovat. Pojďme ho využívat naplno a efektivně. Kolikrát se jedná o drobnosti, které ale vytváří konečný dojem. Osobně si myslím, že právě v té dokonalosti je krása.

Kde hledat mouchy?

1. Message us

Největší nešvar posledních pár měsíců. Facebook v jedné z jeho aktualizací „bugnul“ některým stránkám „Message us / Napište nám“ button, který se automaticky přidává pod příspěvky. Opravdu chcete, aby vám lidé psali, nebo je to jen matoucí element, který přidělává práci vašemu social care teamu? Pryč s ním. Stačí jeden křížek.

2. Click to website ads (CTWčka)

Proklikové reklamní formáty byly dlouhé roky omezeny na jeden rozměr. Nyní můžete mít CTW v poměru 1,91 : 1 až 1 : 1. Zpravidla to bývá tak, že čím větší obrázek, tím lepší zaujetí. Split-testujte a uvidíte. Nám se to zatím daří velmi dobře.

3. Stories fail

Animovaná Stories jsou většinou mnohem lepší, než statické fotky. Dávejte si ale pozor na první frame vašeho videa. Lidé swajpují Stories tak rychle, že často vaše video zastaví právě na prvním framu. A velice jednoduše se může stát, že tento frame je jen bílá plocha.

4. Remarketing Carouselu trochu jinak

Pokud děláte remarketing, víte, že Carousel nemusí být zrovna nejzajímavější. Většinou je vidíme jako produkt, produkt, produkt. Tak to ale být nemusí! Nyní lze přidat cenovky a rámečky. Nejzajímavější možností, se kterou jsem se setkal, je animace produktových fotek. Pokud máte u produktů více fotek, dokáže je Facebook animovat za sebou. Jedná se o slideshow, která ale není videem. Proto zde nenajdete nepříjemný play button, voice ikonku ani čas. Čisté a efektní.

5. Carousel: Automatický chaos

Váš vybroušený Carousel (nebo MPA) se super příběhem a propojenou grafikou se může hodně rychle proměnit v nesmyslnou změť čtverečků. Vypněte si automatické řazení karet podle úspěšnosti.

6. Dnes

Aktuální obsah funguje a přináší skvělé výsledky, i organicky. O tom není pochyb. Zkuste ale vynechat slovo „dnes“ a využijte své příspěvky o několik dní déle. Často stačí jen přeházet pár slov a můžete daný příspěvek promovat několik dní před i po události.

7. Stories: Steroidy vašich KPI’s

Skvělým umístěním reklamy jsou Stories. Musíte jim ale upravit kreativu na míru. Dávejte si pozor na automatické umístění reklamy, které ve Stories často rozdělí váš příspěvek na obrázek a text, který nevypadá dobře a ještě k tomu nefunguje. Neberte Stories jen jako nástroj na splnění vašich KPI’s, ale využijte je naplno. První pohled musí říct vše, zbytek je jen pro lidi, které reklama zaujala.

8. Logo v profilovce nestačí

I když vám za tohle možná vaši grafici naplivou do kafe, chtějte do kreativy logo. Kdo dělal Facebook Brand Lift studii, už asi zjistil, že naši reklamu si pamatuje tak maximálně 15 % oslovených lidí. Snažme se, aby si zapamatovali alespoň tu nejjednodušší věc – logo.

9. Fake album

Holzkern Ads team měl fajn nápad – příspěvek vypadající jako album. Tento příspěvek nejen, že ukazuje větší množství hezkých produktových fotek, ale také lehce mate uživatele a nutí je ke kliknutí na obrázek. Potom už je na vás zaujaté uživatele remarketovat.

Zároveň je tento příspěvek i hezkou ukázkou toho, že příspěvky pro výkon nemusí být primárně proklikové. Příspěvky s odkazem v copy nám často fungují u výkonnostních kampaní lépe, než CTWčka a Carousel.

10. Automatic placement

Facebook nám samozřejmě říká, že nejlepší je nechat na něm, kde příspěvky zobrazí. Osobně si ale myslím, že je správné zvolit umístění, kde vaše reklama bude vypadat dobře a bude dávat smysl.

Například v Instant Articles, jak jsem ukazoval v úvodu, dává smysl jen horizontální CTW nebo video, u kterého není důležité copy. Pravý horní sloupec vaše obrázky zmenší natolik, že ty z nich, které obsahují text, ztratí smysl. Suggested video ukáže jen začátek vašeho copy, In-Stream video ho odstraní úplně a na Instagramu většina lidí copy vůbec nečte.

Prohlédněte si náhledy své reklamy pro jednotlivé umístění a nekupujte zajíce v pytli.

Daniel je Advertising director ve společnosti Socialsharks. Pokud zrovna nestaví kampaně a nenutí je dělat to, co KPIs káží, zjišťuje, co je kde nového ve světě social media marketingu. Rád také zabrousí do světa messenger botů.

Komentáře