Facebook Exchange v listopadu skončí

26. 5. 2016Novinky

Facebook dnes překvapil novinkou, že se chystá zastavit Facebook Exchange, platformu pro inzerci založenou na systému realtime biddingu. Tento krok totiž pasuje do jeho strategie přesunout veškeré aktivity do mobilního prostředí, kterému lépe vyhovuje jiný typ inzertních nástrojů. Činnost FBX by Facebook rád uzavřel k 1. listopadu.

Podle Facebooku jsou mobilní zařízení nezbytným prvkem efektivních marketingových kampaní. Poslední čtvrtletní reporty totiž ukázaly, že až 82 % všech příjmů Facebooku přichází z mobilních reklam.

Mobilní prostředí je také jádrem stěžejních reklamních formátů, jako jsou Dynamic Ads nebo Custom Audiences, které představují relevantnější a účinnější způsob reklamy a inzerentům přinášejí skvělé výsledky. Desktopová inzerce se tak stává stále menší součástí kampaní, a proto se náklady, které dosud připadaly na Facebook Exchange, přesunují ve prospěch efektivnějších nástrojů.

Platforma Facebook Exchange, v rámci níž pro vytvoření a definici cílení reklam mohli inzerenti využívat některý z nástrojů třetích stran, jako třeba Criteo nebo AppNexus, funguje od roku 2012, ale zájem o ni v poslední době viditelně upadává. Inzerenti totiž stále raději využívají například mladšího konkurenta Dynamic Product Ads (DPA), o jejichž rozdílech jsme vám psali nedávno.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře