Facebook testuje vytváření publik z engagementu na Instagramu

20. 7. 2017Návody Novinky z Facebooku

Už nějakou dobu je možné vytvářet custom audiences na základě engagementu vzešlého z Facebook Pages. Nyní Facebook testuje stejnou funkcionalitu na Instagramu. Brzy tak budete moci tvořit publika na základě zájmu na instagramových business profilech.

Oslovit ty nejrelevantnější skupiny uživatelů je pro každého inzerenta jednou ze stěžejních marketingových potřeb na sociálních sítích. A co může být lepšího, než moci vytvářet vlastní okruhy uživatelů podle toho, kdo se skutečně zajímá o vaši stránku? Instagram engagement navíc převyšuje engagement na Facebook Pages, takže se tento krok zdá naprosto logický.

Novinka je aktuálně v testovací fázi a až se vychytají všechny mouchy, umožní vám vybrat z běžných možností týkající se engagementu. Do vlastních publik budete moci například zařadit ty uživatele, kteří reagují na vaše příspěvky, kteří vám poslali osobní zprávu a podobně. I tady však platí pravidlo, že zahrnout či vyloučit můžete maximálně 5 podmínek. Pozor však na to, že vylučovací pravidlo převyšuje zahrnující. Pokud tedy daný uživatel spadá do obou pravidel, vylučovací podmínka vyhrává.

Vyplnit půjde také políčko s názvem „In the past“, které čítá uplynulé dny. To znamená, že například podmínka „90 dní“ zahrne ty, kteří provedli nějakou reakci v posledních 90 dnech. Limit je i zde 365 dní.

TIP: Pokud chcete zahrnout lidi, kteří provedli interakci v uplynulých 30 dnech, započítají se i ti, kteří reagovali v uplynulých 29 dnech. O den později se však z publika automaticky vyloučí. Kdokoliv nový provede interakci v této časové periodě, bude automaticky do publika přidán. Publikum se totiž neustále aktualizuje, čímž vám odpadá starost přidávat nové uživatele manuálně.

Jak engagement publika vytvořit?

Engagement Custom Audience z Instagramu vytvoříte následovně. Běžte v Ads Manageru nebo Power Editoru do „Publik“. Klikněte na „Create Audience“ a vyberte možnost „Custom Audience“. Poté klikněte na možnost „Enagagement“.

Následovně si vyberte možnost „Instagram business profile“.

Poté vám systém nabídne výběr z business profilů. Vyberte ten, z něhož chcete publikum vytvořit.

Následně přejděte k tvorbě pravidel. První pravidlo nastavíte tím, že kliknete na typ engagementu a vyberete, co chcete použít jako základ pro zahrnutí do publika. Nezapomeňte, že vaše první pravidlo musí být inkluzivní (nikoliv vylučovací). V políčku „In the past“ pak zadejte počet dní, o které máte zájem.

Poté, co nastavíte první pravidlo, můžete nastavit ještě další 4. Tam už si můžete vybrat, zda chcete na základě těchto podmínek uživatele zahrnout, anebo vyloučit. Nakonec nové publikum pojmenujte a uložte.

Hotovo.

Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře