Jak na vyloučená umístění v Audience Network

shutterstock_275842913-copy

Mějte větší kontrolu nad tím, kde se vaše reklamy zobrazují. Ukážeme vám, jak jednoduše vylučovat nerelevantní umístění a zlepšit tak výkon reklam v Audience Network.

Co je Audience Network

Audience Network je obsahová síť Facebooku, která funguje pouze v mobilních zařízeních. Reklama se zobrazuje na webech i v mobilních aplikacích třetích stran. Využívá různé formáty, ať už je to nativní příspěvek, který vypadá jako článek, nebo může mít podobu banneru či vsunuté reklamy.

Největší nevýhodou Audience Network je, že v současné době není možné zjistit, na kterých konkrétních webech či v aplikacích se reklamy zobrazují. Jedinou možností, jak umístění ovlivnit, je vylučovat umístění, která jsou pro daný produkt nebo službu nerelevantní.

Proč spravovat umístění reklam

Může se stát, že se vaše reklama zobrazí v kontextu, který není právě vhodný vzhledem k produktu nebo službě, kterou promujete. Například pokud prodáváte snubní prsteny, nebudou vaší reklamu vnímat příliš pozitivně muži využívající seznamky. Vaše reklama by kvůli nevhodnému umístění mohla zaznamenat negativní komentáře nebo by byla nahlášena, čímž se snižuje skóre relevantnosti, roste cena za proklik a tím i náklady na kampaň.

Jak vyloučit umístění v Audience Network

Vyloučení umístění je možné nastavit jak ve Správci reklam, tak i v Power Editoru. Při nastavování kampaně vyberte v sekci Umístění možnost Upravit umístění. Pod výběrem platformy pak naleznete Pokročilé možnosti. Buď si zvolte celou kategorii, kterou chcete vyloučit, tedy vyberte Vyloučit kategorie pro Audience Network, nebo si vytvořte vlastní seznam webů a aplikací, ve kterých se nechcete zobrazovat, a vyberte možnost Použít seznamy blokovaných pro Audience Network. Obě varianty lze mezi sebou kombinovat.

1-copy2

Kategorie pro Audience Network

Při nastavování sad reklam je možné vyloučit citlivé kategorie, jako je Hazard, Náboženství, Politika a Seznamky, a to jak v nových, tak i ve starších sadách. Pokud je některá z těchto kategorií vhodná pro vyloučení z kampaně, stačí ji vybrat ze seznamu. Je možné vyloučit i více kategorií najednou.

  • Hazard – weby a aplikace, ve kterých se hraje o peníze. Nezahrnuje ty, kde se hraje pouze pro zábavu.
  • Náboženství – Weby a aplikace spojené s náboženskými organizacemi. Nezahrnuje weby a aplikace pojednávající o náboženství či s náboženským obsahem.
  • Politika – Weby a aplikace spojené s politickými organizacemi. Nezahrnuje weby a aplikace s politickým obsahem.
  • Seznamky – Weby a aplikace spojené se seznamkami. Nezahrnuje však weby a aplikace týkající se vztahů.

2-copy2

Vlastní seznamy

Pokud vám přednastavené kategorie nevyhovují, můžete si vytvořit svůj vlastní seznam vyloučených umístění. Například pokud prodáváte letenky, můžete sem zahrnout třeba stránky o leteckých katastrofách. Nebo jen vylučte weby a aplikace, o kterých víte, že vám nepřinášejí požadovaný výkon. V pokročilých možnostech umístění klikněte na Použít seznamy blokovaných pro Audience Network a poté na Create a block of lists.

3-copy2

Nyní můžete vytvářet vlastní seznamy blokovaných umístění. Jednoduše nahrajete textový soubor ve formátu TXT nebo CSV se seznamem URL adres, vždy jednu doménu nebo URL adresu na řádek. Maximální počet řádků je 10 000. Seznam je možné editovat a upravovat.

4-copy2

Jakmile seznam nahrajete, můžete se vrátit zpět k nastavení sady reklam. Zde svůj seznam najdete pod odkazem Použít seznamy blokovaných pro Audience Network. Stačí si jen vybrat, který seznam chcete v dané sadě reklam použít. Pokud zde seznam nevidíte, dokončete nastavení sady reklam a uložte ji. Obnovte stránku, klikněte na Upravit sadu reklam a přidejte seznam blokovaných. V jedné sadě reklam můžete použít i několik seznamů najednou.

5-copy2

Správa Seznamů vyloučených pro Audience Network

Vytvořené seznamy najdete je v Nastavení Business Manageru v záložce Seznamy blokovaných. Zde můžete vytvářet nové seznamy, případně editovat ty stávající. Seznamy je možné přiřadit k jednotlivým účtům pro reklamu, takže každý projekt či klient může mít vlastní. V každé sadě reklam lze použít několik seznamů současně, je tedy vhodné vytvořit si několik menších, úzce zaměřených seznamů a ty pak mezi sebou kombinovat dle potřeby.

6-copy2Vyloučení nevhodných kategorií a umístění v Audience Network vám pomůže zvýšit CTR, omezíte riziko negativních ohlasů a zvýšíte skóre relevantnosti reklam. Vlivem vyššího skóre relevantnosti snížíte i náklady na kampaň a cenu za konverzi. Seznam webů a aplikací vhodných pro vyloučení získáte například z Google Analytics nebo jiného nástroje pro analýzu návštěvnosti webových stránek, které promujete.

Sdílejte článek!
Již několik let se zabývám online marketingem, a to jak pro velké firmy, tak pro malé klienty. Nyní spolupracuji s Business Factory, vytvářím a spravuji kampaně na Facebooku a Instagramu pomocí platformy ROI Hunter. Ráda cestuji a získávám nové zkušenosti.

Komentáře

Co by vás mohlo dále zajímat...