Průvodce velikostmi reklamních obrázků na Facebooku

Zdroj: Ronnachai Palas / Shutterstock.com

Zdroj: Ronnachai Palas / Shutterstock.com

Na Facebooku se požadavky na rozměry obrázků pro jednotlivá reklamní umístění liší. Aby reklama vypadala hezky, je potřeba nahrát kvalitní fotografii ve správném formátu. Pak máte zaručeno, že se bude zobrazovat správně.

Podívejte se, jaké jsou nejlepší rozměry obrázků do vašich reklam, a předejděte tak zobrazování rozostřených a jinak deformovaných fotografií. Pokud nahráváte soubor PNG, nezapomeňte, že jeho velikost nemá být větší než 1 MB. Soubory PNG větší než 1 MB mohou mít hrubou strukturu a nebudou se zobrazovat správně.

Doporučené rozměry reklamních obrázkůinfogracika2

Detailní průvodce doporučenými velikostmi obrázků najdete tady.

Omezení textu

Nezapomeňte také na pravidlo 20 % textu v reklamě. Jestliže máte textu více, než Facebook povoluje, reklama bude zamítnuta. Pokud vám přece jen i s větším množstvím projde, můžete její zamítnutí brzy očekávat, někdy totiž kontroly reklam trvají déle. Je tedy lepší si všechny náležitosti včas pohlídat, než riskovat zpětné zamítnutí, třeba už u dobře rozjeté reklamy (ano, i to se stává).

Množství textu ověříte zde. Nahrajte fotku a vyberte oblasti s textem. Na pravé straně se vám zobrazí informace, zda banner odpovídá pravidlům Facebooku, nebo ne.

20procent

Kromě textu v reklamách je potřeba si pohlídat i spoustu dalších maličkostí. Pravidlo existuje například i na zmínku o Facebooku v reklamě samotné. Slovo „Facebook“ musí být uvedené stejným písmem jako okolní text, s velkým F na začátku. Není povolená zkrácené verze slova ani množná čísla. Navíc do reklamy nelze použít logo Facebooku, stejně tak oficiální obrázek palce.

Splňuje vaše reklama všechny požadavky?

Každá reklama prochází kontrolou, která by neměla trvat déle než 24 hodin, většinou je však mnohem rychlejší. Pokud vám reklama neprošla, je možné, že jste nesplnili některý z dalších nařízení Facebooku ohledně inzerce.

Reklamy na alkohol musí například vyhovovat určitým pravidlům, jako je cílení dle věku i lokality. Pro každou zemi se právě podmínky inzerce (nejen) alkoholu liší. Další problémy vám může způsobovat například příliš odhalené kůže na obrázku či rasové poznámky v textu.

Projděte si pro jistotu následující seznam a zjistěte, zda splňujete všechny požadavky na bezproblémové schválení. Ačkoli uvedený seznam vypadá jako soupis nudných detailů, právě tyto maličkosti mohou stát za vaší neschválenou reklamou.

Reklama vám neprošla, ale myslíte si, že jste v právu? Zkuste to zde.

Také máte dojem, že by článek mohl inspirovat nebo poučit vaše kolegy? Sdílejte ho s nimi!
Pro Newsfeed.cz pracuji jako redaktorka. Píšu především o tom, jak se na
Facebooku vyznat z pozice marketéra a zadavatele reklamy. Do svých
návodů často aplikuji své zkušenosti, které jsem jako PPC specialista
nasbírala v ROI Hunter. Svůj zájem o marketing na Facebooku se snažím co nejlépe předat i vám.

Komentáře

Co by vás mohlo dále zajímat...