Upoutejte pozornost se slideshow a podpořte výkon své reklamy

27. 3. 2017Návody

Odlište své reklamy a buďte v News Feedu vidět. Slideshow vám pomůže zaujmout a díky tomu zlepšit výsledky vašich reklam.

Podle tvůrců filmu Jurský park vás Tyranosaurus Rex neuvidí, pokud se nebudete hýbat. Vaši potenciální zákazníci jsou na tom určitě lépe než tento prehistorický ještěr, přesto je obrázky v pohybu upoutají více než statický výjev.

Dokládá to test, kdy jsme proti sobě spustili reklamu s náhodným produktovým obrázkem bez jakéhokoliv vylepšení a slideshow reklamu s tím stejným obrázkem doplněným o informace o aktuální slevě a logem prodejce.

Krátce po spuštění testu jsme měli šanci pozorovat opravdu zajímavá čísla z hlediska míry proklikovosti.

CTR static vs. slideshowNa vrcholu, třetí den po spuštění, dosahovala proklikovost slideshow téměř 14 %. Prakticky každý sedmý uživatel, který ten den reklamu viděl, na ni klikl.

A právě proto, že slideshow reklamy byl více proklikové, není žádným překvapením, že nad statickými vyhrály, i co se týče ceny za klik.

CPC static vs. slildeshow

Modrá linka reprezentující hodnotu CPC pro slideshow reklamy je znatelně níže než CPC statických reklam po většinu testu. V souhrnu celého testu vyšly kliky slideshow reklam o 22,33 % levněji v porovnání s prostým obrázkem.

Vypadá to, že zapojení slideshow může být dobrá volba, zvláště pokud je vaším hlavním cílem akvizice nových zákazníků. Tento závěr podporuje fakt, že dokonce i z hlediska výkonu, například v metrice podílu nákladů na obratu, jsou plně srovnatelné s reklamami se statickým obrázkem.

Doručování jsme rozdělili padesát na padesát

Platností tohoto testu si můžeme být docela jistí, protože jsem udělali maximum pro odstranění okolností, které by mohly zkreslit jeho výsledky. Abychom se vyhnuli nežádoucímu překryvu publik, použili jsme split-test. To nám umožnilo rozdělit doručování reklamy a mít spuštěné adsety simultánně s přesně určenou proporcí rozdělení celkového rozpočtu.

V našem příkladě jsme jednoduše použili dva adsety a rozpočet jsme rozdělili rovnoměrně na dvě poloviny. Každý adset obsahoval pouze jednu reklamu, první s prostým produktovým obrázkem a druhý nesl reklamu se slideshow.

Ulehčete si přípravu grafiky pro reklamu

Slideshow z předpřipravených obrázků snadno vytvoříte ve Správci reklam nebo v Power Editoru. My jsme původní obrázek upravili a rozklonovali ve Slideshow editoru, jenž je součástí platformy pro vytváření a správu facebookových reklam ROI Hunter.

Mimo slideshow umí grafické řešení v ROI Hunteru obohatit vizuály dynamicky generovaných reklam za použití podmínek či informací z feedu, vytvořit panoramatické carouselové reklamy a mnoho dalšího.

Roky jsem byl digitálním hlasem řady alkoznaček z portfolia Stock Plzeň - Božkov. Nyní se v Business Factory dívám na svět střízlivějším pohledem a namísto content marketingu věnuji svůj čas a zájem výkonnostní reklamě na Facebooku.

Komentáře