Na začátku letošního roku přišel Facebook s tím, že hodlá klást větší důraz na skupiny. Dává to smysl, protože ve skupinách je každý měsíc aktivní více než miliarda uživatelů. Proto pokračuje v testování dalších a dalších novinek.
Letos už Facebook v rámci skupin zavedl diskusní témata, dotazníky a úvodní poznámky. Nedávno také umožnil stránkám zveřejňovat ve skupinách příspěvky a odkazovat na relevantní skupiny přímo z Page.
Nejnovější aktualizací je zavedení ikonky skupin přímo do hlavního menu ve facebookové mobilní aplikaci, což značně urychlí přístup.
Zajímavé je, že tato možnost tu byla už v roce 2015. Zanedlouho však Facebook ikonku znovu odepnul a připevnil ji až o dva roky později. Co se tedy změnilo?
Jak už bylo řečeno, je to dáno hlavně podporou, kterou chce Facebook v letošním roce skupinám věnovat. Zároveň chce posílit aktivitu ve skupinách, aby mohl zavádět další nové prvky a nástroje, které budou nejen atraktivní pro uživatele, ale také marketingově zajímavé pro firmy. Rovněž chce vyjít vstříc nezanedbatelnému počtu lidí, kteří ve skupinách již fungují. A v neposlední řadě si chce Facebook také upevnit svou vlastní pozici coby sociálního a interaktivního média.