S tvorbou kreativ mají markeťáci často svázané ruce. V platformním prostředí si mnohdy vybírají z předdefinovaných rozvržení, které jim umožní upravit jen některé jejich části, jako je logo, text, tlačítko nebo obrázek. S tím je však nadobro konec díky grafickému editoru od ROI Hunteru, se kterým lze popustit uzdu fantazii a zaujmout potenciální zákazníky chytlavou kreativou přesně podle vašeho gusta. A to nejen v prostředí Facebooku, ale nově také na Googlu.
Pokročilá práce s vizuály
V Template editoru od ROI Hunteru pracujete:
- s obrázky – ze souboru, URL adresy nebo feedu,
- s texty – vlastními nebo vytvořenými na základě tagů z feedu (price, title, brand apod. nebo jednoho z pěti vlastních štítků), včetně širokého výběru fontů,
- s tvary – které můžete následně vyšperkovat ikonami, šipkami, rámečky, linkami apod., včetně výběru barvy.
Uživatelsky příjemný drag and drop systém, práce s vrstvami podobná té ve Photoshopu – to jsou jen jedny z mála výhod, které tento nástroj přináší. Nově můžete na základě tagů z feedu dokonce tvořit i pravidla, která lze uplatnit pro jednotlivé vrstvy, díky čemuž v banneru hravě zobrazíte třeba slevu pro konkrétní produkty (které určíte například brandem nebo cenovou hladinou).
S template editorem zvládnete také panoramatické carousel reklamy nebo slideshows. Chcete se o template editoru a jeho praktickém využití pro Facebook ads dozvědět víc? Mrkněte na oficiální blog ROI Hunteru nebo zkoukněte video.
Od Facebooku ke Googlu
S využitím template editoru na Facebooku máme v Business Factory dobré zkušenosti, o čemž svědčí také několik publikovaných case studies. A proto vyvstala myšlenka přenést výhody grafického editoru také do Google prostředí, a přizpůsobit tak některé jeho funkce potřebám obsahových reklam v Google AdWords.
V obsahové síti Google (GDN) můžete zobrazovat reklamy na více než 2 milionech různých webů, které zasáhnou cca 90 % uživatelů internetu. Zní to hezky, že ano? Jenže to má pár háčků:
- Pro každý web si majitelé předem definují, v jakém formátu a rozměrech povolí reklamy zobrazovat – čím více variant kreativ vytvoříte, tím větší bude teoreticky i potenciální zásah uživatelů.
- Pro co největší zásah s co nejmenší vynaloženou námahou inzerenti často volí tzv. responzivní reklamy, které se automaticky přizpůsobí téměř jakémukoli reklamnímu prostoru. Tato transformace vzhledu, velikosti či dokonce formátu reklamy však často deformuje původní kreativu, která pak rozhodně nepůsobí líbivě ani profesionálně – mnohdy je tedy lepší upřednostnit kvalitu před kvantitou.
- Kvalita jednotlivých umístění se navíc velmi liší. Reklamy se často zobrazují v mobilních aplikacích (kde na ně typicky hráči her klikají povětšinou náhodně) nebo na tzv. clickbait webech (což jsou reklamní sloty designované tak, aby uživatele nutily kliknout na zavádějící symbol – typicky šipku – který se tváří jako posun na další stranu, avšak po kliknutí je uživatel přesměrován na cílovou adresu reklamy) – boj s nekvalitní návštěvností je tak každodenním chlebem Google PPC specialistů.
Textové a responzivní reklamy jsou často oběťmi clickbait webů. Rich media formáty, jako jsou například interaktivní reklamy typu Lightbox, jsou zase náročnější na přípravu a ve většině případů nemají tak široký zásah jako běžnější textové či grafické reklamy. Navíc si asi dovedete představit výraz klienta, kterému řeknete, že potřebujete připravit například 4 sady bannerů po 18 rozměrech, ideálně do druhého dne.
Jak z toho tedy ven? Odpověď jsme našli v Banner template editoru, který jsme vyvinuli pro snadnou, rychlou a lehce editovatelnou tvorbu obrázkových bannerů pro potřeby inzerce v prostředí Google AdWords.
Rozhraní je velmi podobné template editoru pro Facebook. I zde pracujeme s vlastními obrázky a texty nebo využíváme data z feedu. Navrch můžeme přidat tvary, vlastní štítky nebo si vytvořit template, který hodláme v budoucnu používat i pro podobně zaměřené klienty. Vybereme si font, upravíme barvy, vyměníme obrázek, přesuneme jednotlivé prvky a mnoho dalšího.
Banner editor jako součást naší inovační akviziční strategie v GDN
Koncept tohoto nástroje navrhl náš Google Partners Trainer Daniel Kotisa jako součást jeho Prospecting 2.0 strategie. S její pomocí se nám daří s klienty objevovat nové příležitosti zobrazováním výkonných akvizičních reklam na kvalitních webech.
Ukažme si jeho využití na praktickém příkladu. Nejprve si v Banner editoru definujeme template, v tomto ukázkovém případě pro klienty z fashion odvětví, a to pro 18 nejpoužívanějších rozměrů v GDN.
Na základě analýzy si zvolíme produkty, které pro propagaci využijeme, a v Banner editoru doladíme finální podobu obrázkových bannerů.
Pro každý produkt tak ve finále dostaneme sadu bannerů v 18 rozměrech (ve formátu .zip), který si na jeden klik stáhneme.
Následně si vyplníme potřebné údaje do předpřipraveného spreadsheetu, a získáme tak data v podobě pro hromadné nahrání kampaně do AdWords (přes nástroj AdWords Editor).
Ve finále tak vůči sobě můžeme v jedné reklamní sestavě testovat 3 různé kreativy, a to ve všech 18 rozměrech.
Nástroj se neustále vyvíjí a v současné době jej testujeme. A přestože prozatím není přístupný veřejnosti, věříme, že se mají PPCčkaři do budoucna opravdu na co těšit.