Pokud podnikáte v oblasti B2B, musíte ovlivnit a zaujmout vaše zákazníky stejně jako v případě B2C. Jen to může být na Facebooku o něco obtížnější. Snad vám ale pomůže si uvědomit, že musíte stejně jako v B2C oslovit skupinu lidí, v tomto případě tzv. business decision makers. Jedná se lidi s pracovní pozicí, na které rozhodují o firemních vztazích a partnerství, a mohou tak ovlivnit, zda uspějete. Mezi vhodné prostředí k oslovení B2B trhu patří mobilní reklamy, jelikož telefony spojují jak pracovní, tak osobní život těchto uživatelů. Vyzkoušejte tedy Facebook, který tyto dva světy spojuje.
Facebook uvádí, že uživatelé z řad business decision makers tráví na jeho platformě více času než průměrní uživatelé. Sociální sítě používají nejen v práci, ale i v soukromém životě.
U této cílové skupiny je také 1,5x vyšší pravděpodobnost, že si budou chtít vyzkoušet B2B produkty, mezi které můžeme zařadit stažení návodů, průvodců, demo verzí softwarů, ukázky online kurzů, které jsou určené pro firmy a podobně.
Facebook zveřejnil 6 tipů, které vám mohou pomoct při tvoření vašich B2B strategií:
1. Cíl kampaně
Pokud návštěvnost a kliky nekorelují s výsledky, kterých chcete dosáhnout, zvažte úpravu cíle v nastavení kampaně. Ten by měl být v souladu s vašimi obchodními cíli. Vyberte si například Instalace aplikace, Konverze nebo Generování potenciálních zákazníků, abyste získali přímou akci od publika.
2. Cílové publikum
Je z dalších klíčových bodů správné B2B strategie. Nastavte si Vlastní okruhy uživatelů a oslovte publikum, které s vámi již nějakým způsobem interagovalo. Z nich můžete také vytvořit Podobné okruhy uživatelů a dostat se do povědomí publiku, které má podobné charakteristiky jako vaši stávající zákazníci.
3. Kreativní formát
Zvolte si vhodný formát, který využijete pro vaši komunikaci a reklamu. Například Mobile-First Video může být pro vaše publikum nejúčinnější.
4. Optimalizace kampaní
Další klíčová složka vašeho úspěchu. Využívejte co nejvíce informací z Facebook Pixelu nebo SDK. Vyzkoušejte Optimalizaci rozpočtu kampaně, Dynamické reklamy nebo Autoplacement.
5. Měření
Pro lepší pochopení, jak vaše kampaně fungují, vyzkoušejte Conversion lift a Split test. Analyzujte, které z vašich strategií fungují a které ne. Nebojte se experimentovat a provádět testy.
6. Umístění
Namísto jednoho zvažte 4 a více umístění nebo funkci Automatické umístění. Díky algoritmu se vaše reklamy dostanou na nejvýhodnější místa.
Zajímá vás daná problematika? Prostudujte si případové studie Avonu a Paessler AG.