Facebook sdílel několik nových tipů, jak maximalizovat generování potenciálních zákazníků (leadů) v příspěvcích a reklamách. Pokrývá přitom čtyři klíčové prvky efektivního získávání leadů, které byste měli zvážit a zapracovat do strategií.
Zachyťte lead
Zachycení leadu je důležitou součástí lead generation. Vaše publikum by mělo už na začátku pochopit, k čemu se přihlašují a proč by to měli udělat. Proč by o váš business, produkty nebo služby měli stát a dát vám svou e-mailovou adresu?
Když budete upřímní a budete komunikovat jasně o své nabídce a hodnotách, máte větší šanci, že vám ti správní lidé poskytnou požadované údaje.
Přitáhněte lead
Facebook radí, abyste si osvojili filozofii „dej dřív, než požádáš“. Nabídněte publiku za jejich informace něco na oplátku. Může to být slevový kód, e-book, bezplatná zkušební verze, newsletter nebo třeba webinář.
Když tento „dárek“ věnujete předem a řeknete o něm uživatelům s předstihem, zvýšíte v nich důvěru a zlepšíte jejich vztah k vaší značce.
Propracujte landing page
Vaše cílová stránka, na kterou vede reklama nebo příspěvek, je klíčová. A co je obzvlášť důležité? Aby odpovídala očekávání, s jakým na ni uživatelé po prokliku přicházejí. To se týká jednak designu a struktury a jednak relevantních informací, které na ní lidé hledají.
Facebook radí, abyste otestovali různé landing pages a díky tomu zjistili, které mají nejvyšší míru prokliku a konverze. Doporučuje také využít Website Custom Audience, abyste pak znovu zacílili na ty, kteří se na stránku proklikli, aniž by provedli konverzi.
Ohodnoťte leady
Facebook také navrhuje, abyste si vytvořili matici pro bodování leadů. Díky segmentaci lépe přizpůsobíte strategii oslovování a zaměříte se pouze na ty správné leady (na základě engagementu). To v praxi znamená, že například stažení e-booku má pro vás větší hodnotu než přihlášení k odběru newsletterů, protože tito lidé se zase mohou odhlásit.
Díky tomu, že budete oslovovat pouze potenciální klienty, u nichž je větší pravděpodobnost, že provedou konverzi, ušetříte čas i úsilí. Jakým způsobem si sestavíte tabulku bodování, je na vás. Lišit se může v závislosti na vaší nabídce a cílech.
Jak mají vypadat lead ads?
Kromě těchto tipů připravil Facebook také vizuální návod o tom, jak by měla vypadat ideální reklama pro lead generation:
A přiložil také vzorec pro efektivní reklamní sdělení:
Více si o tipech pro lead generation přečtete na blogu Facebooku. Obecné informace o lead generation přináší tato nápověda. O lead ads se zase více dozvíte zde.