Meta spouští nové rozhraní Facebook Graph API v14.0 a Marketing API v14.0. Tyto back-endové systémy umožňují připojení k různým nástrojům a platformám Mety a usnadňují přístup k aplikacím třetích stran. Novinky se tak dotknou především vývojářů, ale dopady mají i na firmy a inzerenty.
Za prvé Meta aktualizovala otázky, na které musí vývojáři odpovídat v rámci hodnocení ochrany dat. Tento proces spustila Meta loni v červenci.
Toto opatření je dalším prvkem, který má lépe chránit Metu před možným zneužitím. Meta tím také může zpětně odkazovat na odpovědi vývojářů jako na prostředek k odebrání přístupu jakýmkoliv aplikacím.
Meta dále zavádí nový proces identifikace poskytovatelů technologií, kteří používají její platformu. Tento proces bude vyžadovat od nových i stávajících firem. Díky tomu Meta lépe porozumí tomu, jak jednotlivé aplikace využívají její data a co umožňují na straně uživatele. Aplikace třetích stran musí nyní tyto konkrétní informace zveřejňovat.
V návaznosti na to Meta přidává do Business Manageru nové nástroje, které firmám umožní lepší přehled o integracích aplikací, které používají. Díky nim budou moci brzy spravovat i různá přístupová místa, aby si o těchto funkcích udržely přehled.
V rámci WhatsApp Business Management API a WhatsApp Manager pak Meta přidává transakční, marketingová a jednorázová hesla jako možnosti šablon zpráv. Zároveň přidává podporu pro nastavení a úpravu procesů optimalizace po konverzi.
Na druhou stranu Meta odebírá některé možnosti pro inzerenty, aby co nejvíce zjednodušila možnosti cílení reklam.
Například 15. června zmizí cílení Connections Targeting, které umožňuje segmentovat podle toho, jak jsou lidé spojeni s vaší firmou. Pomocí tohoto cílení jste mohli vybrat publika podle toho, zda jsou připojeni k vaší stránce, aplikaci a/nebo události. Funkce byla také rozšířena na uživatele, kteří se přátelí s kýmkoliv, kdo je připojený k vaší firmě.
Meta proto doporučuje v předstihu převést stávající publika, která využívají Connections, na ekvivalentní Engagement Custom Audience nebo Lookalike Audience. Tyto alternativy rovněž umožňují cílit reklamy na uživatele, kteří jsou propojeni s vaší stránkou, aplikací a/nebo událostí.
Z Facebook Analytics pak Meta odstraňuje funkci User by Segment pro Mobile App Custom Audience.
Podrobnosti o všech aktualizacích najdete v článku Mety.