Black Friday kampaň pro GPS Navigaci Sygic

29. 5. 2019Case studies

V Business Factory jsme během Black Friday kampaně pomohli slovenské firmě Sygic zdvojnásobit počet nákupů v aplikaci pomocí zbrusu nové strategie šité na míru pro produkt GPS Navigace.

Příběh: Pomáhat řidičům dorazit rychle a bezpečně do cíle

Společnost Sygic je v současné době již globální společností s cílem inovovat způsob, jakým lidé cestují. Sygic poskytuje navigační služby pro mobilní zařízení a tablety po celém světě. Jeden z jejich nejúspěšnějších produktů je GPS Navigace, která celosvětově pomáhá více než 200 milionům zákazníků dorazit do jejich destinace rychle a bezpečně.

Cíl kampaně: Navigovat reklamy k potenciálním zákazníkům na Facebooku

Naším cílem bylo podpořit akvizici nových zákazníků v aplikaci během pěti dní Black Friday kampaně jak na Android, tak na iOS zařízeních ve Velké Británii, Nizozemsku a Itálii. Tato kampaň nabízela speciální slevovou akci pro nové zákazníky a z hlediska sezónnosti byla velmi zásadní.

Řešení: Full-funnel strategie s automatickým umístěním a video kreativami

Naší největší výzvou bylo strategicky zvolit správné publikum, které si aplikaci nejen nainstaluje, ale pořídí si i prémiovou licenci v krátkém čase. V Business Factory jsme proto navrhli řešení, které zkombinovalo dva klíčové přístupy. Prvním z nich bylo vytvoření pocitu naléhavosti kvůli časově limitované akci pomocí copy. Druhým potom bylo precizní zacílení relevantních uživatelů jak prostřednictvím podobných publik, tak pomocí zájmů a chování uživatelů, kteří svým profilem odpovídali potenciálním cestovatelům.

Akvizici jsme podpořili i tím, že jsme přesné místo zobrazování reklam nechali na Facebook algoritmu, který se byl díky vysokému počtu konverzí hned v prvních dnech schopen velmi rychle naučit optimalizovat. Nastavení autoplacementu nám dovolilo odkrýt velkou příležitost pro Sygic v rámci akvizice, a to umístění na Instagramu, které ve výsledku přineslo více než 40 % všech nákupů v aplikaci.

Dalším klíčovým prvkem byly kreativy, které v našem případě následovaly mobile-first strategii, kdy jsme pro naše reklamy volili videa ve čtvercovém formátu. Ten zabral více místa ve feedu než klasický horizontální formát pro Single Video. V reklamách jsme zobrazovali videa, která ukazovala aplikaci přímo při používání. Uživatel, který reklamu viděl, si tedy hned udělal představu, jak interface navigace vypadá.

Akviziční reklamy:

V remarketingu jsme poté nasadili další video kreativy. Ty měly za cíl přesvědčit uživatele, kterého interface aplikace nezaujal, že díky dalším funkcím, jako je například Head Up display, má aplikace opravdu co nabídnout.

Remarketingové reklamy:

Úspěch: Alokování více nákupů

Výše popsanou strategií se nám podařilo zvýšit počet nákupů v aplikaci o 100 % oproti Black Friday kampani v roce 2017. Současně pokleslo CPA za nákup o 17 % a zároveň 40 % nákupů přišlo z Instagramu. Počet instalací se také celkově zvýšil o 100 %.

Na pozici Facebook Ads Specialist v Business Factory pomáhám klientům navrhnout reklamy na míru a následně optimalizovat jejich výkon pomocí nástroje ROI Hunter. Na Newsfeed.cz se s vámi ráda podělím o výsledky testování novinek a funkcionalit v rámci facebookových reklam.

Komentáře