Facebook Attribution je komplexní řešení pro váš marketing

16. 10. 2018NávodyNovinky z Facebooku

Facebook Attribution je velmi užitečná funkce, která pomáhá měřit efektivitu reklamy napříč aplikacemi a službami Facebooku. Když lidé interagují s reklamami na platformách Facebooku, mohou provádět různé akce jako sledovat video, navštívit webové stránky nebo zakoupit produkt. Tento nástroj vám ukáže, co nákupu předcházelo a na jaký obsah uživatel reagoval.

Facebook Attribution je komplexní řešení, sleduje úspěšnost vašich kampaní napříč vydavateli, zařízeními a kanály. Má přístup ke všem důležitým datům, kdy došlo k zobrazení reklamy, kolikrát uživatel na reklamu klikl, jaké bylo jeho zaujetí, a automaticky přiřazuje konverze. Bere v potaz vlastní okruhy uživatelů i média pro reklamu v mobilních aplikacích. Navíc podporuje i offline konverze.

1. Marketingový Touchpoint

Jednotlivé kroky, které vedou k finální konverzi se nazývají marketingové touchpointy a společně tvoří konverzní cestu zákazníka.

Akce vedoucí zákazníka k nákupu může být ovlivněna více reklamami, které viděl na různých platformách Facebooku a zařízeních. První reklama nemusí vést ke konverzi, v zákazníkovi můžou vyvolat akci až reklamy další.

Facebook Attribution je založené na uživatelích a monitoruje jejich chování v cestě za konverzí. Potenciální zákazníci používají více zařízení, prohlížečů, kanálů. Zjistit, jaký zdroj ho vedl k akci, není mnohdy jednoduché.

2. Atribuční modely

Facebook Attribution pracuje s modelem založeným na datech, který připisuje zásluhy podle skutečné přírůstkové hodnoty vaší marketingové aktivity. Tento model je dostupný na Facebooku, Instagramu, v Audience Network a Messengeru.

Každý atribuční model pomůže určit, jak úspěšná byla vaše marketingová aktivita a které reklamy měly efekt v daných fázích rozhodování zákazníka.

Mít kvalitní data o tom, jaké reklamy přivedly zákazníky k nákupu, jsou důležitou informací pro:

  • další plánování a vyhodnocení výsledků
  • optimalizaci umístění reklamy, obsahu, jaké okruhy uživatelů fungují nejlépe
  • maximalizaci rozpočtu a reklamní strategie

3. Možnosti měření a nastavení

Facebook Attribution je zdarma a jeho nastavení je snadné. Mohou ho využívat firmy různých velikostí. V současné době Facebook nabízí dvě možnosti měření:

  • Návštěvy – úspěšnost se vyplní automaticky na základě sledovacích parametrů UTM
  • Tagy – v případě zájmu sledování touchpointů na platformách třetích stran mimo Facebook je možné napříč kampaněmi přidat označování pomocí tagu zobrazení a tagu kliknutí

Pokud už sbíráte data o reklamě a konverzích, máte tedy nastavený Facebook pixel nebo SDK, Facebook Attribution můžete začít používat podle následujícího návodu a není potřeba dalšího nastavení.

Pokud se chcete o Facebook Attribution dozvědět více, podívejte se na následující odkazy:

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře