Facebook vylepšuje nástroj pro inzerci pracovních nabídek

9. 10. 2018Novinky z Facebooku

S blížící se vánoční sezónou budou firmy potřebovat pracovní posily. To si uvědomuje i Facebook, a proto zdokonaluje nástroj, pomocí kterého mohou firmy lépe inzerovat a spravovat vypsané nabídky práce.

Každý rok před Vánocemi se zvedne počet sezónních pracovníků. V tomto období mají personalisté plné ruce práce a Facebook se rozhodl, že jim to letos usnadní. Nábor lidí by měl být díky novým nástrojům efektivnější a správa nabízených pracovních pozic o něco jednodušší.

Nabídky práce ve skupinách

Sdílet nabídky práce bude možné nejen na stránce firmy, případně je zobrazovat v sekci “Jobs” a na Marketplace, ale nově i ve Facebook skupinách, kterého je správce stránky nebo stránka členem. Oslovíte tím více lidí, kteří by mohli mít o práci u vás zájem.

Nové nástroje pro správu kandidátů

Facebook také představil novou sadu nástrojů v sekci “Manage Jobs” na firemních stránkách. Ty umožní filtrovat, třídit a označovat uchazeče, které považujete za favority. Díky tomu budete moci spravovat zájemce a jejich reakce efektivněji a samozřejmě i kompletně na mobilu.

Jobs Manager

V mnoha firmách není personalista správcem Facebook stránky. Přesto ale potřebuje na stránku přístup, aby na ní mohl vypsané pozice spravovat a komunikovat tady s uchazeči. Facebook proto zavádí novou roli u stránky “Jobs Manager”, která personalistovi usnadní přístup na stránku a správu žádostí o práci.

Z praxe

Užitečnost Facebook Jobs testujeme už delší dobu v praxi. A přišli jsme na následující podněty:

  • Odpovědi na nabídky práce nejsou dostupné přes API, proto s nimi nelze pracovat mimo rozhraní Facebooku. Můžete si je ale stáhnout jako PDF.
  • Filtrování podle stavu “nový zájemce/odpověděli jsme mu/odmítnutý” a podobně je praktické, ovšem pouze pro firmy, které inzerují nabídky práce v řádech jednotek. Pokud by bylo nabídek více a na každou reagovalo více zájemců, hodilo by se i filtrování podle pozice, regionu a podobně.
  • Job Manager je velmi užitečná novinka. Personalista získá přístup, aniž by ho “zatěžovaly” další záležitosti správy Facebook stránky.
  • Ne vždy se přes nabídky práce inzerované na Facebooku hlásí relevantní zájemci. Záleží, jestli se pro danou pozici tento formát hodí. Pokud ale hledáte skladníky, prodavače a zaměstnance na obdobné pozice, funguje to velmi dobře.

Zajímají vás novinky více? Podrobnosti o nich najdete v nápovědě Facebooku. Pochlubte se nám také s vašimi zkušenostmi s hledáním zaměstnanců nebo práce přes Facebook.

Sdílejte článek, ať je vaše okolí zase o něco chytřejší :)
Jako editorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou zase o kousek dál a případovky dostatečně inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře