Insta Stories Carousel: Budoucnost reklamy na Instagramu

12. 3. 2018Case studies Novinky z Facebooku

Už jste slyšeli o carousel reklamách umístěných v Instagram Stories? Je to zcela nový typ reklamy, který je zatím dostupný pouze pro vybrané Facebook marketingové partnery. A my jsme byli opět mezi prvními, kdo je pro vás naplno otestoval.

Instagram světu představil novou podobu reklam, která inzerentům nabídne více prostoru pro vyjádření kreativity a efektivnější představení produktu.

Carousel reklamy byly na Instagram Stories nejdříve dostupné pouze pro pár vybraných inzerentů, ale to se velice rychle změnilo, když k tomuto beta testu dostaly přístup i platformy Facebook Marketing Partnerů. ROI Hunter byl jedním z nich, a proto jsme tyto reklamy okamžitě začali testovat s našimi klienty. A výsledky byly jednoduše úžasné!

Jak probíhal náš test?

Ihned poté, co jsme se o této možnosti dozvěděli, jsme se rozhodli spustit několik testů s vybranými klienty. Testovali jsme napříč různými spektry oborů, a to pro účely kampaní Konverze, Návštěvnost a Instalace aplikace. Na začátek je nicméně potřeba ujasnit jednu věc. V tomto článku uvádíme pouze data z našich interních testů pro naše vlastní projekty. Výsledky testování našich klientů ale přinesly víceméně stejné závěry.

Během testování jsme chtěli zjistit reálný dopad tohoto nového typu reklamy. Proto jsme se vždy rozhodli vytvořit dvě sady reklam v jedné kampani pro stejné cílové skupiny a ty spustit ve split testu. Jedna sada reklam obsahovala jednoduchý obrázek (single image ad), druhá sada reklam obsahovala nový rotující formát reklamy (carousel).

To znamená, že při split testu byly naše cílové skupiny rozděleny  50 : 50. Jedna polovina viděla obyčejnou reklamu, zatímco druhá polovina viděla rotující formát reklamy. Právě díky takto nastavenému testu jsme na konci týdne mohli bez obav vyhodnotit výsledky a stanovit vítěze.

A výsledky?

Po jednom týdnu testování jsme získali velice zajímavé výsledky: Carousel reklamy vyhrály na plné čáře. Takové výsledky nás samotné velmi překvapily.

Začněme s těmi nejzákladnějšími metrikami – prokliky na web. Za přibližně stejný počet proinvestovaných peněz jsme u carousel zaznamenali přibližně 2x větší CTR, což znamená, že nový typ reklamy přinesl až 2x více prokliků za stejnou cenu. Za prokliky samozřejmě považujeme i to, když někdo přesunul na Instagram Story prst nahoru a dostal se na cílovou stránku této reklamy. Pouze tak se totiž uživatel může na cílovou stránku reklamy dostat.

Tuto skutečnost můžeme interpretovat tak, že carousel reklamy přinesly až 2x více návštěvníků naší cílové stránky v porovnání s klasickými reklamami v Instagram Stories. Díky vyššímu CTR a reakcí od uživatelů jsme také u carousel reklamy zaznamenali až poloviční cenu za proklik.

Ačkoliv mluvíme o klicích, samozřejmě se zaměřujeme především na výkon a výkonnostní metriky. Na vyhodnocení výsledků pro nás samotné kliky prostě nebyly dostatečně průkazné. Proto jsme během testu měřili i počet instalací a nákupů po interakci s testovanými reklamami. Zde jsou výsledky naopak velice průkazné. Při podobném počtu zobrazení a zasáhnutých uživatelů jsme u carousel reklam zaznamenali až 2,38x nižší cenu za instalaci a až 2,32x nižší cenu za nákup.

Výsledky našich testů jsou tedy zřejmé. S větším prostorem v reklamě je inzerent na Instagram Stories schopný uživatelům sdělit víc a lépe je zaujmout, díky čemu může dosáhnout vyšších konverzních poměrů a lepších výsledků. Nebojte se proto tento nový typ reklamy použít pro svoje propagace v Instagram Stories!

A co vy? Už jste tento nový typ reklamy ve svých Insta Stories viděli?

Tomáš Havlík on FacebookTomáš Havlík on InstagramTomáš Havlík on Linkedin
V Business Factory vedu tým Facebook Ads specialistů v Brně a Varšavě, spravujeme kampaně téměř ve všech zemích světa. Mě osobně nejvíc baví propagace aplikací. Moc rád tvořím a namýšlím nové reklamy a strategie. Vždy se snažím nad kampaněmi přemýšlet komplexně a "outside the box". Když zrovna nepracuji, učím se nové jazyky, cestuji a poznávám svět.

Komentáře