Jak dostat z vašich zákazníků co nejvíce

19. 5. 2017Návody

Pokud používáte reklamy na Facebooku, pak se jistě stále ptáte sami sebe, jak z vašeho rozpočtu dostat co nejvíce. Dnes se zaměříme na několik typů custom audiences, do jejichž vytváření byste měli investovat čas, pokud chcete optimalizovat své marketingové úsilí.

Facebook dává marketérům možnost vytvářet custom audiences, pomocí nichž zasáhnete:

  1. lidi, kteří dříve navštívili váš web, bez ohledu na to, odkud přišli (WCA)
  2. lidi, kteří navštívili vaši Facebook Page nebo zareagovali na váš obsah na Facebooku (ECA)
  3. lidi ze seznamu zákazníků, shromážděné například z CRM exportu (CA)
  4. lidi, kteří provedli akci na vaší aplikaci
  5. lidi, kteří vykazují podobné charakteristiky jako výše zmíněná publika

screencapture-business-facebook-asset-library-audience-1846873358877512-1493203983950_copy

Seznamte se s několika doporučeními na vytváření různých typů custom audiences, které vám pomohou maximalizovat ROI.

1. WCA založené na Facebook Pixelu „Add To Cart“

Tento typ publika se skládá z lidí, kteří vložili produkt do košíku. Tito uživatelé se nacházejí uprostřed takzvaného marketingového trychtýře, proto byste jim měli věnovat extra pozornost. Myslete na to, že vaši značku už znají, chtějí si něco opravdu koupit, ale z různých důvodů nedokončili transakci. Abyste tuto skupinu znovu oslovili, vytvořte dynamickou (multi) produktovou reklamu (DPA) a znovu jim ukažte produkt(y), které si nedávno přidali do košíku. Protože jsou velmi blízko konverzi, můžete jim ušít obsah reklamy na míru nebo zajít ještě dál a nabídnout jim slevu, což vám pomůže dokončit nákup. Pamatujte, že abyste je správně zacílili, musíte vyloučit uživatele, kteří už nákup provedli.

2. CA založené na stávajících zákaznících

Jedná se o lidi, kteří si od vás koupili produkt nebo využili vaši službu. Toto publikum můžete vytvořit buď na základě exportu ze CRM systému, nebo na základě eventu na Facebook Pixelu (záleží, jak daleko se chcete podívat zpět, Facebook omezuje údaje na 180 dní). Je obecně známé, že velkou část tržeb na e-shopu přinášejí vracející se zákazníci. Jak z tohoto publika získat co nejvíce? Vytvořte cross-sellingovou kampaň a „doporučte“ jim produkty, které se hodí ke zboží, jež si od vás už koupili. Tuto možnost využijte i v případě, že prodáváte produkty, které vybízí k opakovaným nákupům, jako jsou například kontaktní čočky nebo produkty spadající do kategorie rychloobrátkového spotřebního zboží. Pokud podnikáte v módě, můžete jim ukázat podobné oblečení z nové kolekce.

3. WCA založené na Facebook Pixelu „View Content“

Toto publikum zahrnuje lidi, kteří si prohlédli produkt na vašem e-shopu, takže vás už znají a byli u vás. Tito uživatelé se sice nacházejí na vrcholu marketingového trychtýře, ale jsou vysoce vnímaví k vaší Facebook reklamě oproti lidem, kteří váš e-shop zatím nenavštívili. Pro lepší cílení vytvořte DPA a zobrazte jim produkt(y), které si prohlíželi. Myslete na to také při psaní textů.

4. WCA založené na Facebook Pixelu „View Category“

V této skupině jsou zahrnutí lidé, kteří si prohlédli některou z kategorií vašeho e-shopu. Podobně jako u eventu View Content zahrnuje toto publikum lidi, kteří již byli na vašem webu. Vytvořte proto opět DPA a ukažte jim produkty z kategorie, kterou si nedávno prohlíželi, jako například boty, kabelky a podobně. Můžete také zkusit statické reklamy. Nezapomeňte vyloučit WCA View Content, abyste se vyhnuli překrývání publik.

5. ECA založené na času stráveném sledováním videí na Facebooku

Toto publikum zahrnuje lidi, kteří zhlédli video zveřejněné na vaší facebookové stránce. Vytvořte publikum z uživatelů, kteří sledovali velkou část nebo celé video (záleží na délce videa). Pokud toto video úzce souvisí s produktem, pak publikum oslovte s nabídkou produktů vztahujících se k videu.

6. ECA založené na otevření nebo vyplnění fomuláře v lead ads

Toto publikum vykazuje jasné znaky zájmu o vaši značku, protože věnovali čas vyplnění formuláře ve vašich lead ads. Určitě je proto oslovte. Ačkoliv aktuálně stojí v marketingovém trychtýři vysoko, můžete jim zobrazit nabídku nebo slevu a přinutit je tak sestoupit níže, směrem do středu, a přetvořit je v zákazníky.

7. Lookalike audience z vašich zákazníků

Toto publikum sestává z lidí, kteří vykazují podobné charakteristiky jako vaši stávající zákazníci. „Noví“ uživatelé, kteří vypadají podobně jako oni, totiž pravděpodobně provedou konverzi. Tento typ publika dokáže být velmi nápomocný v případě, že váš e-shop zaznamenává nedostatek trafficu, nebo v případě, že chcete maximalizovat výkon kampaně.

8. ECA založené na otevření canvas postu/reklamy na Facebooku

S touto možností můžete vytvořit publikum, které lze zacílit s příbuznými produkty, jež zobrazujete v canvas reklamě.

9. ECA založené na návštěvnících stránky nebo lidech, kteří interagují

Toto publikum projevilo zájem o vaši stránku a provedlo nějakou akci. Tito lidé tedy vysílají jasný signál zájmu. Ačkoliv nejsou příliš ideální pro konverzi nákupu, mohou být výborným publikem, které oslovíte sponzorovanými příspěvky na stránce nebo díky nim rozšíříte fanouškovskou základnu.

Tipy pro pokročilé custom audiences

  • Zahrňte lidi, kteří vložili produkt do košíku, ale neprovedli nákup. Toto publikum stojí níže v marketingovém trychtýři a má vyšší konverzní míru. Vytvořte DPA, kde jim zobrazíte produkty z jejich košíku.
  • Zahrňte lidi, kteří nakoupili více než Xkrát za posledních 180 dní. Tito uživatelé jsou vašimi loajálními zákazníky a pravděpodobněji provedou konverzi než jiní nakupující. Zasáhněte je s nabídkou, kterou oceníte jejich věrnost.
  • Zahrňte lidi, kteří nakoupili produkty za X a více Kč. Vytvořte DPA s produkty, které lze párovat s něčím, co si už pořídili.screencapture-business-facebook-asset-library-audience-1846873358877512-1493908123792_copy
  • Zahrňte lidi, kteří nakoupili více než Xkrát za posledních 180 dní a nákup provedli na zařízení iOS/Android. Současně vylučte uživatele, kteří navštívili vaši stránku za posledních 7 dní.

Tip navíc: Jakmile vytvoříte pokročilé WCA, můžete z něj také vytvořit lookalike audience. Díky němu najdete uživatele podobné vašim stávajícím WCA.

Předtím, než se pustíte do vytváření custom audience

Předtím, než začnete vytvářet nebo oslovovat custom audience, myslete na tyto 4 důležité věci:

  • Velikost publika. Z důvodů soukromí by vaše publikum mělo zahrnovat nejméně 20 lidí, které můžete použít v kampani.
  • Čas, kdy je možné custom audience využít a aktualizovat. Obvykle je publikum připravené k využití krátce po vytvoření a aktualizuje se automaticky na základě toho, kdy lidé provedou akci, již pro publikum specifikujete. Nové custom audience byste měli upravovat nebo vytvářet pouze v případě, že chcete změnit časovou periodu nebo typ akce/zájmu.
  • Nesrovnalosti mezi publikem a pixelem. Počet reportovaný v možnosti „Assets“>“Pixel“ je počet, kolikrát byl určitý event provedený kterýmkoliv návštěvníkem, zatímco počet reportovaný v možnosti „Assets“>“Audience“ je počet unikátních návštěvníků spojených s Facebook profily během doby, kterou vyberete.
  • Lookalike audience. Vaše zdrojové publikum musí obsahovat nejméně 100 lidí z jedné země, přičemž lookalike audience může zahrnout uživatele ze země/zemí dle vaší volby. Pokud používáte pixel jako zdroj publika, je velmi důležité, abyste z lookalikes vyloučili uživatele ve zdrojovém publiku.

Závěr

Možnosti, které WCA a ECA poskytují marketérům, jsou nekonečné, jejich využití může zvýšit váš prodej a rozhodně vám za vaše peníze dají hodně muziky.

I am a multilingual marketing professional with more than 3 years of experience in the PPC sector, who loves to smile. For you, I wear my data-glasses and creative ideas-hat and share with you the tips, suggestions and tutorials that will enhance your Facebook advertising efforts.

Komentáře