![](https://newsfeed.cz/wp-content/uploads/video-2562034_1920.jpeg)
Facebook přináší užitečné tipy, jak využít nástroj pro testování organických videopříspěvků v Creator Studiu. Díky nim zjistíte, jak můžete pomocí testování maximalizovat jejich výkon. Inspirujte se.
Nástroj pro A/B testování organických příspěvků v Creator Studiu představil Facebook loni na podzim a pro většinu uživatelů by měl být už k dispozici. Umožňuje vám testovat různé varianty videopostů navzájem a najít „vítěze“, kterého následně zveřejní na vaší Facebook stránce.
Nástroj vám pomůže při rozhodování i posuzování nejrůznějších aspektů. Videa hodnotí například z pohledu optimálního poměru stran, obsahu videa, popisu v příspěvku, názvu videa, použití emojis, podoby náhledu a tak dále.
Nástroj najdete v sekci Knihovna obsahu – Testování příspěvku a umožňuje vytvořit až čtyři varianty videopříspěvku. Ty následně otestuje na části vašeho publika, na základě nastavených parametrů vybere video s nejlepším výkonem a to pak distribuuje nad rámec původního testovacího okruhu uživatelů.
![](https://newsfeed.cz/wp-content/uploads/Snímek-obrazovky-2021-04-13-v-10.58.19-1-1024x382.png)
V levém menu testovacího okna můžete vybrat klíčové metriky, na základě kterých chcete videa testovat, a délku testu. Po jeho skončení Facebook automaticky zveřejní vítězný post na vaši stránku. Ostatní testované varianty uloží ve vaší knihovně obsahu bez zveřejnění.
Aktuálně můžete vybrat z pěti variant trvání testu – 10 minut, 30 minut, 1 hodina, 3 hodiny a 24 hodin. Defaultně je nastaveno testování v délce 30 minut, ale samozřejmě je zcela na vás, jakou variantu zvolíte. Facebook doporučuje co nejkratší délku testování, protože tím se omezí počet lidí, kteří uvidí vaše „prohrávající“ posty.
![](https://newsfeed.cz/wp-content/uploads/Snímek-obrazovky-2021-04-13-v-10.58.42-2-1024x470.png)
Facebook také doporučuje si testování videa naplánovat, abyste ho mohli zveřejnit přesně v tu dobu, kterou potřebujete. Pokud chcete „vítězné“ video uživatelům zobrazit například zítra kolem poledne, Facebook si sám umí spočítat, kdy je třeba test se všemi náležitostmi spustit, a vítěze pak skutečně zveřejní v čase, který jste mu zadali.
Nástroj pro testování vám také pomůže zjistit, co v obsahu videa funguje, a pomůže vám maximalizovat dosah a engagement u vašeho publika.
A myslete i na další praktické tipy:
- Netvořte dlouhodobou kreativní strategii na základě jednoho testu.
- Analyzujte úplné výsledky testů, nejen metriky, na které jste se zaměřili.
- Analyzujte retenční křivky v průběhu času a optimalizujte podle nich.
Pokud vás zajímá více, mrkněte na video přímo od Facebooku.