Jak využít live stream na Instagramu v období koronaviru

31. 3. 2020Novinky

Patříte mezi firmy, které musely kvůli situaci koronaviru zavřít nebo omezit provoz podnikání? Sociální sítě jsou nyní jedním z mála komunikačních kanálů, který máte směrem k vašemu publiku k dispozici. Instagram pro vás připravil několik rad, jak v tomto kritickém období používat živé vysílání.

Vaším cílem by teď mělo být udržovat kontakt s klienty a publikem skrze vaše sociální sítě. Na Instagramu máte k dispozici řadu interaktivních nástrojů a jedním z nich je live stream. Díky živému vysílání můžete komunikovat s klienty v reálném čase, být jim blíže a pomoci se i trošku odreagovat.

Instagram připravil několik tipů, jak pracovat s live streamy v období koronaviru:

Před živým vysíláním

  • Informujte vaše publikum pomocí samolepky odpočítávání, kterou najdete v nástrojích Stories, kdy mohou vaše vysílání očekávat.
  • Ujistěte se, že máte kvalitní připojení k internetu.

Během živého vysílání

  • Zkuste využít otázky Q&A. Lidé se mohou zeptat v přímém přenosu, co je zajímá, a vy můžete rovnou odpovědět.
  • Mějte zapnuté moderování komentářů, abyste zajistili snadný průběh vysílání. Pokud by se nějaký uživatel choval nevhodně, budete moci zakročit.
  • Pokud vlastníte chytrý telefon iOS, sdílejte videa nebo fotografie do živého vysílání pomocí funkce Sdílení médií.

Po živém vysílání

  • Nezapomeňte uložit vaše živé vysílání a informujte sledující, že se na něj mohou podívat i zpětně.

Na jaký obsah se zaměřit

  • Používejte alespoň jednou týdně nástroj otázek Q&A, zvýšíte tak míru zapojení vašeho publika.
  • Sdílejte s vašimi sledujícími, jak se cítíte. Můžete jim přinést různé zajímavé tipy, jak přečkat toto období. Může to být vaření, cvičení, vzdělávání. Záleží na vašem oboru podnikání.
  • Nebojte se ukázat prostředí, v kterém se nyní nacházíte.
  • Hovořte o vašich strategiích a nových projektech. Samozřejmě jen v takové míře, aby toho nemohla využít vaše konkurence.
  • Do živého vysílání můžete přizvat zajímavé hosty z oboru, kolegy nebo zástupce jiných poboček.

Důležité je v této situaci držet tempo a nepřerušit za žádnou cenu pravidelnost komunikace s vaším publikem.

Pokud máte další tipy, o které se chcete podělit s ostatními, napište je do komentáře pod článkem.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře