S tím, jak se vyvíjí používání sociálních sítí, se mění i trendy v typech obsahu, které lidé považují za zajímavé a lákavé. Už neplatí, že firmy mohou pouze „vystavit“ reklamy a doufat, že upoutají pozornost a prodají více produktů či služeb. Do popředí dnes vstupují takzvané kulturní kódy, na základě kterých se vyplatí kampaně vytvářet.
Meta v poslední době demokratizovala tvorbu a umožňuje každému, aby se podělil o své vlastní myšlenky. Tím se změnilo i očekávání lidí v oblasti komunikace značek a způsob, jak se propagační akce přizpůsobují jejich zájmům.
Meta totiž zaznamenala odklon od „dokonalosti a nablýskanosti“ směrem ke kultuře, která naopak oslavuje to, co je neokoukané a skutečné. V nedávném průzkumu například zjistila, že 84 % mladých uživatelů souhlasí s tvrzením, že „mají rádi, když obsah značek není dokonalý“, a 79 % z nich se shodlo, že jsou „unavení z toho, že v reklamě vidí dokonalé obrázky.“
Nejpatrněji se to projevuje na formátu krátkých videí Reels, která jsou ve své podobě přirozenější než reklamy ve feedu, jež uživatelé jednoduše přelétnou.
V souvislosti s tím Meta zavedla 6 kódů, které mohou firmám pomoci vytvářet poutavější a přirozeněji vypadající obsah, který bude pro moderní publikum přitažlivější.
Kulturu totiž tvoří lidé a tato kultura má i svůj vlastní jazyk – relativní, neokoukaný a především lidský. Kreativita tu působí, jako by ji tvořili lidé pro lidi. Když firmy porozumí těmto kulturním kódům, budou komunikovat jako rovný s rovným a lépe navážou vztah a důvěru prostřednictvím společného jazyka.
A abychom se dostali do praxe, kódy kultury znamenají následující:
- Jejich součástí jsou skuteční lidé, kteří vyprávějí skutečné příběhy a zvou zaměstnance nebo zákazníky, aby jim předali své „poselství“.
- Používají jazyk platformy, aby definovali své místo ve feedu a tedy i v kultuře.
- Využívají sílu tvůrců, aby vytvořili důvěru a vztahy.
- Berou nás do zákulisí, abychom se stali součástí procesu.
- Používají lo-fi techniky střihu, které působí ručně a lidsky.
- Využívají humor, aby rozpustily hranice mezi značkou a publikem.
Základní hodnotou je tedy autenticita. Důležité je používat obsah, který odpovídá tomu, jak se zapojují a reagují normální lidé. Díky tomu pak můžete vytvářet reklamy a propagační akce, na které lidé více uslyší, protože budou odpovídat jejich očekáváním a působit věrohodně.
Pokud chcete o kulturních kódech vědět více, podrobnosti najdete na blogu Mety.