Meta upravuje označování obsahu vygenerovaného AI

9. 4. 2024Novinky

Meta aktualizuje zásady pro označování obsahu vytvořeného pomocí umělé inteligence. Chce tím zajistit větší transparentnost, více kontextu a zřejmé odlišení od skutečného obsahu.

V posledních měsících se na Facebooku objevuje stále více obsahu, který vygenerovala AI a který ponouká uživatele k většímu zapojení. Ačkoliv je u řady těchto obrázků zřejmé, že se nejedná o skutečný snímek, Facebook však používají miliardy lidí a ne všichni disponují takovou digitální gramotností, aby si uvědomili, že generativní AI lze tímto způsobem vůbec využít.

Meta proto aktualizuje své zásady, aby zajistila, že více takových příspěvků bude odpovídajícím způsobem označeno a zveřejněno.

Zdroj: Social Media Today

V současné době se tyto zásady vztahují pouze na videa, která jsou vytvořena nebo pozměněna umělou inteligencí tak, aby se zdálo, že osoba říká něco, co ve skutečnosti neřekla. Tyto zásady pocházejí z roku 2020, kdy byl takto realistický obsah ojedinělý a týkal se především videí. V posledních letech a zejména loni se však vyvinuly další druhy realistického obsahu generovaného AI, jako jsou zvuky či fotografie, proto Meta považuje za nezbytné stávající zásady aktualizovat.

V rámci nového procesu bude Meta k obsahu přidávat více štítků Made with AI. Tyto tagy budou sloužit jak k informativním, tak vzdělávacím účelům.

Pokud Meta navíc zjistí, že digitálně vytvořené nebo pozměněné obrázky, video či audio vytvářejí obzvlášť vysoké riziko klamání veřejnosti v důležité záležitosti, může přidat výraznější označení, aby jim dodala více informací a souvislostí.

Zdroj: Meta

Meta začne nové označování zavádět v květnu. Podrobnosti se dozvíte na blogu Mety.

Jsem copywriterka a zakladatelka textového studia COPYBARA. Jako šéfredaktorka Newsfeed.cz zodpovídám za to, že se k vám dostanou ty nejzajímavější aktuality, praktické návody vás posunou o kus dál a případovky inspirují k ještě lepším výsledkům.

Komentáře