ZOOT: Jak GIFy v DPA pomohly zvýšit ROI o 104 %

12. 12. 2017Case studies

Facebook před nějakou dobou spustil možnost přidávat GIFy do reklam prostřednictvím Ads Manageru. V Business Factory jsme v rámci této funkce hodně experimentovali, a proto vám teď můžeme na případové studii ZOOT názorně ukázat, jak začlenit GIFy do DPA reklam a využít je ku prospěchu kampaně.

Pokud ještě nejste s dynamickými reklamami (DPA) příliš velcí kamarádi, začtěte se nejdříve do třídílného návodu, jak se s nimi poprat. Poté můžete směle pokračovat dál.

Proč využívat GIFy v DPA?

GIF se stal jedním ze základních formátů v komunikaci. Vždyť podle Facebooku se jen přes Messenger pošle až 25 000 GIFů každou minutu! My marketéři bychom proto měli být kreativní, aby se nám podařilo přitáhnout pozornost potenciálních zákazníků.

Dosud bylo možné vložit do DPA pouze jeden hlavní obrázek. Ale co dělat, pokud například potřebujete ukázat produkt z různých úhlů nebo dokonce v různých barvách? Nebo když chcete použít animaci, díky které vaše reklama více zaujme? Řešení vám může nabídnout právě GIF.

Jak přizpůsobit GIF v DPA

Abyste mohli přizpůsobit GIF přesně tak, jak potřebujete, je potřeba mít produktový feed, který namísto tradičních formátů obrázků zahrnuje odkazy na GIF. Vytvořte si nejdříve malý feed tak, jak je to běžné. Poté na tvorbu obrázků použijte třeba Photoshop, kde v každé vrstvě umístíte produkt v jiné barvě nebo náhledu, a nakonec uložte ve formátu GIF. Můžete také zkusit vytvořit animovaný obrázek s pohyblivými prvky, které se hodí například pro slevy, dopravu zdarma a podobně.

Stojí za to propojit DPA s GIFy?

My jsme GIF v DPA vyzkoušeli při remarketingu návštěvníků našeho klienta – e-shopu ZOOT v České republice. A tady jsou výsledky.

  • ROI se zvýšila o 104 %
  • cena za transakci klesla o 43,56 %
  • CPC byly o 38,8 % levnější

Na co byste neměli zapomenout

Zaujalo vás to? Pak předtím, než se pustíte do vytváření DPA reklam s GIFy, se ujistěte, že jste zkontrolovali následující:

  • Vyberte si obrázky nebo animace ve vysoké kvalitě.
  • Myslete na přechody.
  • Použijte GIF s velikostí menší než 8 MB.
  • Použijte GIF s méně než 20 % textu na obrázku.
  • Vyhněte se GIFům, které oslňují nebo jsou rozzostřené.
  • Nezapomeňte, že GIFy nemusí být kompatibilní se všemi mobilními zařízeními.
Sdílejte článek!
I am a multilingual marketing professional with more than 3 of experience in the PPC sector, who loves to smile. For you, I wear my data-glasses and creative ideas-hat and share with you the tips, suggestions and tutorials that will enhance your Facebook advertising efforts.

Komentáře