Zabýváte se otázkami vlivu svých reklam na celkové příjmy firmy? Říkáte si, kolik konverzí by bez reklam skutečně vzniklo? Facebook má pro vás řešení. Pomocí nové funkce testování a učení si můžete udělat orientační představu o správnosti nastavené strategie a výkonu svých reklam.
Na konci října Facebook představil novinku testování a učení, která nově inzerentům umožňuje měřit účinnost reklamy hned dvěma způsoby – na úrovni reklam a na úrovni celého účtu. Pomocí tohoto nástroje snáze zjistíte, které reklamní strategie jsou účinné a kolik skutečně přináší konverzí.
V úvahu je nutné vzít, že se jedná pouze o zpětné a krátkodobé zhodnocení, které nezohledňuje vliv reklam na hodnotu a dlouhodobé budování značky.
Testy naleznete ve Správci reklam v sekci „Měření a reporty“. Ke správnému výběru testu vám pomáhají dvě základní otázky.
Jak testy fungují?
Celý způsob testování je založen na principu testovací a kontrolní skupiny.
V praxi test účtu vypadá tak, že cílové skupiny jsou rozděleny do dvou částí – testovací a kontrolní. Testovací skupině se reklamy zobrazí, kontrolní po dobu testu nikoliv. Na konci testu si tak můžeme udělat představu, jak moc je použitá strategie efektivní a kolik konverze skutečně přináší.
U testu kampaní je princip stejný, avšak cílová skupina je rozdělena do dvou kontrolních a dvou testovacích skupin:
- Testovací skupina 1: Náhodný výběr skupiny uživatelů, kterým se zobrazila reklama z první kampaně.
- Kontrolní skupina 1: Náhodný výběr skupiny uživatelů, kterým se v průběhu testu nezobrazovala reklama z první kampaně.
- Testovací skupina 2: Náhodný výběr skupiny uživatelů, kterým se zobrazila reklama z druhé kampaně.
- Kontrolní skupina 2: Náhodný výběr skupiny uživatelů, kterým se v průběhu testu nezobrazovala reklama z druhé kampaně.
Test porovnání kampaní
Prostřednictvím prvního testu se detailněji zaměříme na dvě konkrétní kampaně s cílem zjistit, která z nich přináší více konverzí s nejnižšími náklady.
Facebook doporučuje vybrat k otestování dvě podobné kampaně, které mají jeden zásadní rozdíl. K otestování se tak nabízí nejen umístění reklam a rozdílná kreativa, ale například i použitá optimalizace nebo cíl reklamy.
Ke spuštění testu je požadováno mít reklamní účet s aktivními kampaněmi a události, prostřednictvím kterých budeme zaznamenávat výkon kampaní. Test je možné nastavit nejméně na 14 dní a je nutné dosáhnout alespoň 100 konverzí. V případě, že počet konverzí nesplňuje stanovenou hodnotu, nemusí být test objektivně vyhodnocen.
Test reklamního účtu
Druhý test je podobný testu porovnání kampaní, avšak nahlíží na výkon reklam komplexně v rámci celého účtu. K otestování výkonu účtu je opět nutné mít reklamní účet s aktivními kampaněmi a události, na základě kterých bude zaznamenán výkon.
Velkou nevýhodou testu reklamního účtu je nemožnost odfiltrování některých kampaní, případně oblastí. Pokud tedy například využíváte jeden reklamní účet pro více zemí, s rozdílnými strategiemi, mohou být data zkreslená. V tomto případě se jako vhodnější typ testu nabízí porovnávání jednotlivých kampaní.
Výsledky testu
Výsledky testů jsou vyhodnoceny na základě přírůstkových hodnot konverze, prodeje a procentuálního nárůstu.
V rámci našeho testu reklamního účtu jsme zjistili, že naše reklamy zvýšily o 9,5 % míru konverze u lidí, kteří viděli reklamy. Celkově reklamy způsobily 11 773 dodatečných konverzí. V testovací skupině bylo celkem 289 803 konverzí, z nichž 278 030 bylo zaznamenáno z jiných online kanálů, které jsou v tomto případě mnohem silnější. Přírůstková hodnota prodeje zde není uvedena z důvodu, že ji není možné přesně doměřit.