Před více než rokem spustil Facebook automatizovaná pravidla. Z našeho předchozího článku už víte, jak je vytvořit. Jaké jsou ale best practices, které vám mohou pomoci ušetřit práci i čas? Vyzpovídala jsem několik svých kolegů, kteří se podělili o své zkušenosti.
Zamyslete se nad atribučním oknem
Při vytváření pravidla zvolte pomocí „Attribution Window“ časové rozmezí, do kdy mají být k reklamě přiřazeny konverze. Velikost okna vyberte podle účelu kampaně. Například exkluzivnímu zboží s delší fází zvažování nákupu přiřaďte 28denní okno, kdežto ke zboží s krátkou dobou spotřeby okno 7 dní. Vždy zohledněte svou zkušenost.
Rozsah působnosti pravidel
V případě, že si přejete vytvořit pravidlo platné pro celý reklamní účet, tvořte ho ve správci reklam nebo ve správci automatizovaných pravidel, do kterého se dostaneme přes hamburger menu ve správci reklam.
Pokud si přejete vytvořit pravidlo platné pouze pro jednu nebo několik kampaní, vytvářejte pravidlo ve správci reklam tak, že označíte konkrétní kampaně a kliknete na nabídku pravidel.
Rozdělení pravidel podle účelu
Notifikační pravidla vám pouze pošlou e-mail nebo upozornění na Facebook o dosažení podmínek pravidla. Například, že celkový spend kampaně dosáhl vašeho limitu. Vy se poté prokliknete do kampaně, kterou si zoptimalizujete manuálně.
Hlídací pravidla již vykonají nějakou aktivitu za vás. Například vypnou adset v případě, že za zvolený časový úsek je počet jeho konverzí 100. Zajistíte si tak, že neefektivní adset nebude dále ubírat z vašeho kampaňového rozpočtu, což se vám může hodit třeba o víkendech. Na základě notifikace, kterou vám Facebook zašle, se opět prokliknete do reklamního účtu a kampaň si zoptimalizujete manuálně.
Pravidla pro optimalizaci vám kromě zaslaného upozornění, jak napovídá jejich název, kampaň i zoptimalizují. Může to vypadat například takto: Cena za výsledek dosáhla vámi stanovené částky, a tak pravidla sníží bid na konkrétní částku nebo o několik procent. Pravidla vám také mohou při dosažení podmínky snížit rozpočet a zároveň si můžete nastavit minimální denní budget. Při tvorbě pravidel pro optimalizaci dodržte následující kroky:
- Při vytváření pravidel se řiďte cílem, k jehož dosažení směřujete. Je-li to například udržení ROAS nad 3, nastavte pravidla upravující rozpočet a bid na úrovni jednotlivých adsetů tak, aby celá kampaň plnila váš cíl. Nelze optimalizovat bez cíle.
- Kampaň rozdělte do několika adsetů, například podle cílení nebo použité kreativy.
- Rozhodujte se na základě dostatečného vzorku dat. To zajistíte například tak, že do pravidla přidáte podmínku „Dlouhodobý počet zobrazení > x“. V některých případech tuto podmínku Facebook přiřazuje k pravidlům automaticky, přičemž hodnota x stanoví na 8 000. Vy si ji však můžete nastavit, jak vám vyhovuje.
Tipy na konkrétní pravidla
Boostujete příspěvky? Upravujte pomocí pravidel budget podle toho, jak se daří vašemu příspěvku a jak plní cíl.
- Zvýšit rozpočet, pokud cena za engagement > XY
- Vypnout pokud, počet zobrazení/dosahu > XY
Dodržení průměrného denního spendu si můžete také pojistit pravidlem.
- Snížit denní rozpočet, pokud včerejší výdaje > XY
Nechte pravidla optimalizovat vaše adsety podle výkonu.
- Zvýšit rozpočet, pokud CPC < XY
- Snížit rozpočet, pokud CPC > XY a CTR < XY
- Zvýšit bid, pokud spend < XY
Máte odvahu a nemáte čas? Nastavte si pravidla na kampaně generující konverze.
- Snížit rozpočet o x %, pokud počet konverzí < XY
- Zvýšit rozpočet o x %, pokud ROAS > XY
Troufnete si i na odvážnější kombinace?
- Zvýšit rozpočet o 10 %, pokud ROAS > 3
- Zvýšit rozpočet o 20 %, pokud ROAS > 4
- Zvýšit rozpočet o 20 %, pokud ROAS > 5
Ukázka strategie pro optimalizaci video kampaně
Spustili jsme video kampaň s cílem získat co nejvíce video views. Rozpočet byl 100 €/den a kampaň byla členěna do 5 adsetů, každý s budgetem 20 €/den. Adsety se lišily v cílení a v každém adsetu byla 1 video reklama. Z metrik jsme sledovali především počet video views a cenu za video view (CPV). Nasadili jsme:
- Hlídací pravidlo na spend, abychom měli jistotu, že nám nepřetečou náklady. V případě, že by se tak stalo, pravidlo adset stopne a pošle notifikaci e-mailem. Budget pak můžeme upravit manuálně podle zbývajícícho rozpočtu.
- Pravidla upravující budget a bid podle metriky CPV. Například pokud adset utrácí minimálně 7 € denně a CPV je vyšší než 0,3 €, je to pro nás známka, že utratilo dost na to, abychom změnili strategii.
- Pravidlo zvyšující bid o 5 %. V případě, že by nám jiné pravidlo snižující bid adset zařízlo nebo jsme pro daný adset zvolili příliš nízký bid a adset by měl včerejší spend nižší než 5 %.
Pravidla se uplatňují na úrovni adsetů a časový rozsah pravidel (doba, po kterou se shromažďují data, na která se vztahuje pravidlo) je uvedený v závorkách ve sloupci „Název pravidla“ (viz obrázek). Časový rozsah si dobře rozmyslete, jelikož přímo ovlivňuje aktivaci pravidel. Volte jej podle toho, jak velký vzorek dat vám stačí pro rozhodnutí k optimalizaci.
Pravidla upravující cenu nabídky, tedy bid, logicky podléhá podmínce používat manuální bid a ne autobid. V případě, že dáte pravidlu více podmínek, spustí se v okamžiku, kdy budou splněny všechny podmínky.
V případě využití nástrojů třetích stran, jako je ROI Hunter, můžete pravidlům ukládat podmínky rozšířené také o data z Google Analytics. Inspirujte se.
Závěrem
Pokud jste nedůvěřiví a kampaně optimalizujete raději sami, zřejmě se nebudete pouštět do pokročilejších možností pravidel a zůstanete pouze u notifikačních a hlídacích. Pokud spravujete dlouhodobé kampaně, rozsegmentované do většího množství adsetů, oceníte pravidla pro optimalizaci.
Myslete na to, že čím více pravidel nastavujete, tím větší je šance, že někde uděláte chybu. Buďte proto při tvorbě pravidel velmi obezřetní a několikrát si je zkontrolujte. Na druhou stranu, pokud pravidla nastavíte dobře, mohou vám pomoci eliminovat chyby z přehlédnutí či nedostatku času. Což by se však nemělo stávat žádnému specialistovi. A rozhodně se vyvarujte překombinování pravidel, aby některá pravidla nešla proti sobě. Kontrolní faktor může být, že se v nich dokáže vyznat ještě někdo další kromě vás.