Během posledních let Facebook značně investoval do AR a snažil se dokázat, že může fungovat nejen pro hry, ale i pro reklamy v News Feedu a Messengeru. Chce totiž vytvořit lákavé prostředí rozšířené reality nejen pro vývojáře, ale i značky. Vzhledem k jedné z největších základen uživatelů, které Facebook mezi svými platformami má, dosah novinek rozšířené reality může být enormní a vidí v ní velkou budoucnost.
V roce 2017 začal Facebook zavádět vývojářský systém pro rozšířenou realitu Camera Effects Platform. Ve stejný rok se zrodilo AR Studio, které vytváří animované snímky, filtry a další efekty pro videa, živá vysílání i fotografie. Camera Effects Platform a AR Studio jsou pro celkovou strategii AR Facebooku nepochybně zásadní.
Vývojáři chtějí vytvořit uživatelům pomocí rozšířené reality větší zábavu. Probíhá proto i vývoj nových her jako Kitten Craze, které umožňují hrát až 6 uživatelům najednou. A v tomto stylu Facebook připravuje i jiné novinky.
Další oblastí, kde Facebook experimentuje s rozšířenou realitou, je filmový průmysl a spolupracuje v této problematice se studiem Universal.
Facebook chce AR využít k propojení uživatelů nejen mezi sebou, ale také s reklamními značkami na webu. To je důvod, proč přináší reklamy rozšířené reality do News Feedu. Novou funkci spustí v tomto roce a umožní uživatelům „vyzkoušet“ položky, které procházejí, včetně produktů, jako jsou sluneční brýle a kosmetika. Některé významné značky jako Michael Kors se už podílejí na procesu a testování. Reklamy AR v News Feedu budou na začátku dostupné jen v USA, ale postupně je Facebook zavede i do dalších zemí.
Mnohé nástroje AR z Facebooku se objeví i na Instagramu. Jde konkrétně o hry a efekty skupinových hovorů.
Facebook se vyjádřil, že vývoj technologií AR je jen první částí. Nyní chce zjistit, jak bude na novinky rozšířené reality reagovat publikum. AR je schopná kombinovat pomocí různých triků virtuální a skutečný svět dohromady. To je to, v čem je její síla a co ji odlišuje od jiných technologií, jako je VR.