Facebook globálně zavádí kategorie témat příspěvků ve skupinách

4. 11. 2019NovinkyNovinky

Facebook po úspěšném testování zavádí globálně do facebookových skupin tagy, pomocí kterých můžete přidávat kategorii témat k příspěvkům. Cílem je zlepšit orientaci a vyhledávání obsahu ve skupinách.

Popularita facebookových skupin je stále velká. Setkáváme se i se skupinami, které mají desítky až stovky tisíc členů. V takových komunitách se vyskytuje obrovské množství příspěvků a pro uživatele může být procházení obsahu nepřehledné a chaotické. To může mít negativní dopad na zapojení členů do diskuzí i jejich interakce.

Z tohoto důvodu Facebook zavedl štítky, pomocích kterých se mohou jednotlivé příspěvky řadit do vytvořených kategorií témat.

Jak fungují témata příspěvků:

  • Témata mohou vytvářet, upravovat nebo mazat pouze administrátoři a moderátoři skupin.
  • V momentě, kdy správce skupiny vytvoří téma, může ho kdokoliv ve skupině použít pro označení svého příspěvek (uživatel může ale napsat příspěvek i bez přiřazení tématu).
  • Každý příspěvek může mít přiřazené maximálně 1 téma.
Zdroj: SocialMediaToday

Jak vytvořit téma pro skupinu, kterou spravujete:

  • Začněte psát ve skupině příspěvek.
  • Mezi volbami pod příspěvkem uvidíte kolonku Přidat téma příspěvku.
  • Následně si vyberete z již uložených témat nebo si vytvořte nové.

Jak vložit téma k příspěvku:

Vložení tématu k příspěvku je velmi jednoduché. Pokud skupina, do které chcete příspěvek přidat, má již kategorie vytvořené, objeví se vám tato možnost při vytváření příspěvku. Stačí pak zvolit vhodnou kategorii.

Ukázka některých kategorií témat z facebookové skupiny „Eventy a dodavatelé“

Jedná se o nepatrnou, ale velmi užitečnou aktualizaci, která pomůže lépe organizovat obsah ve skupinách. Vyhledávání podle témat usnadní uživatelům rozvíjet diskuze a správci skupin budou mít lepší přehled o tom, která témata jsou nejpopulárnější.

Facebook bude nástroj zpřístupňovat globálně všem facebookovým skupinám a bude k dispozici jak v mobilní aplikaci, tak v desktopové verzi.

Další velmi užitečnou funkcí pro správce skupin, kterou Facebook nedávno začal zavádět, je upozornění na klíčová slova.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře