O kanálu IGTV slyšíme za poslední dobu velmi často. Je to tím, že Facebook a Instagram intenzivně pracují na jeho modernizaci a stále v něm vidí velký potenciál, i když mnoho marketérů IGTV prorokuje brzký konec. V tomto článku si ukážeme tipy, jak s IGTV pracovat a čeho se naopak vyvarovat.
Důvodů, proč používat IGTV, je mnoho
- Pokud jste tvůrci delšího video obsahu (do 60 minut) nebo používáte videa pro vaši firemní aktivitu, IGTV je ideálním místem pro vaši prezentaci.
- Videa mají na Instagramu větší zaujetí než ostatní obsah.
- Delší videa ve vašem IGTV kanálu zůstanou napořád. Nezmizí po 24 hodinách jako Stories.
- Videa z IGTV můžete sdílet do Stories a i do feedu jako příspěvek. Díky tomuto křížovému sdílení můžete zvýšit jejich vizualizaci.
- IGTV videa můžete přesdílet i na váš Facebook.
- V IGTV můžete tvořit série videí a zasílat uživatelům upozornění na nové epizody.
- IGTV vám umožní oslovit nejen stávající diváky, ale můžete přilákat i nové příznivce.
- Navíc tato platforma nemá žádné technické omezení, stačí mít chytrý telefon a nápady.
Jaký obsah používat
Pokud si nevíte rady s tím, jaký obsah může být na IGTV populární, máme pro vás pár tipů:
- Ukažte vaše produkty ve video prezentaci – jak fungují, jak se používají nebo jak se vyrábí. Potenciální zákazníci uvidí zboží v reálnější podobě.
- Na IGTV můžete nahrávat videa z různých firemních akcí, cest, konferencí a veletrhů. Nebojte se vašim followerům ukázat více z vaší firemní kultury.
- IGTV je vhodným prostředím pro tvorbu různých návodů a tutoriálů.
- I odborné rozhovory nebo Q&A jsou ideálním obsahem pro IGTV.
Co na IGTV dělat
- Videa nahrávejte ideálně ve formátu 9:16.
- Na IGTV lze nahrávat vertikální i horizontální videa.
- Nadpis videa je důležitý a pomůže vám zaujmout vaše publikum. Jeho vhodná délka je 18-20 znaků.
- Pro popis videa používejte výstižná klíčová slova, která se budou vztahovat k tematice.
- Do textu titulku a popisu videa IGTV můžete přidat relevantní hashtagy, stejně jako u běžného příspěvku na Instagramu.
- Nezapomínejte na atraktivní úvodní fotografii, která vám pomůže publikum zaujmout.
- Obsah IGTV videa lze křížově sdílet – jako příspěvek nebo Stories.
- Snažte se tvořit videa, která jsou delší než 3 minuty.
- Tvořte systematicky, aby si vaši diváci zvykli na pravidelný obsah.
- Optimalizujte vaše videa i pro tiché prohlížení. Můžete do nich vložit titulky a divák se bude moci dívat na obsah i bez zvuku.
Čeho se na IGTV vyvarovat
- Nesdílejte na IGTV obsah z jiných video platforem, pokud nebude vhodný pro IGTV formát.
- Úvodní fotografie videa by měla být ve stejném stylu ostatních příspěvků, aby se nenarušila estetika vašeho feedu.
- Nesdílejte stejný obsah do IGTV jako na Stories. Jedná se o dva rozlišné koncepty a mohlo by vám to uškodit.
S rostoucím video obsahem na internetu je čím dál obtížnější upoutat publikum. IGTV je pořád relativně novým a neokoukaným formátem, který v sobě skrývá mnoho příležitostí. Snažte se být kreativní a zaujměte diváka v prvních 5-15 sekundách. Ty rozhodují o tom, jestli obsah zhlédne celý.
Pokud chcete získat více inspirace, jak pracovat s IGTV, přečtěte si naše manuály Jak na IGTV kanál a Tipy pro úspěšný IGTV kanál.