Manuál: Jak na IGTV kanál – 1. díl

16. 7. 2019Návody

Videa jsou na sociálních sítích velmi populárním a sledovaným obsahem. Proto Instagram v loňském roce založil novou platformu IGTV, která podporuje formát dlouhých videí. Pokud s IGTV nemáte ještě velké zkušenosti, v našem článku se seznámíte, jakými způsoby můžete vytvořit IGTV kanál, jak IGTV funguje a jaké jsou technické požadavky na videa.

Vznik IGTV

Instagram zavedl IGTV v červnu 2018, aby dal uživatelům možnost pracovat s videi delšími než 60 sekund. Od té doby platformu neustále zdokonaluje. IGTV je kanál, do kterého můžete nahrávat videa dlouhá od 15 sekund do 10 minut. Ověřené účty s velkým publikem pak dokonce až hodinová videa. IGTV je součástí Instagramu, ale existuje i jako samostatná aplikace pro iOS a Android.

Od začátku se Instagram snaží různými způsoby zvýšit povědomí o IGTV a usnadnit uživatelům a tvůrcům práci s ní. Instagram již testoval zvýraznění videí, možnost jejich sdílení do Stories a mezi poslední novinky patří zavedení náhledů IGTV do hlavního feedu a možnost nahrávání horizontálních videí do IGTV.

Jak vytvořit IGTV kanál

1. Z aplikace Instagramu

V pravém horním rohu aplikace Instagramu, vedle Direct Message, najdete symbol televize. Klikněte na něj a vstoupíte do prostředí IGTV.

Hlavní panel se dělí na kategorie:

  • Pro vás – videa, která Instagram vybral podle vašich zájmů
  • Sleduji – v této sekci se vám zobrazí videa od uživatelů, které sledujete
  • Populární – jedná se o výběr populárních videí
  • Historie – videa, která jste si v minulosti prohlíželi

Hlavní panel obsahuje i symbol lupy pro vyhledávání videí.

Pokud si chcete vytvořit vlastní IGTV kanál, klikněte na pravé straně na symbol plus. Na obrazovce se vám zobrazí galerie videí z vašeho mobilního telefonu. Vyberete si video, které chcete do kanálu IGTV nahrát, klikněte na „Další“, zvolte si náhled videa a pak nezbývá než vyplnit název a popis videa. Před přidáním videa do IGTV si můžete zapnout volbu, že chcete video zveřejnit na Facebooku a jeho náhled na vašem instagramovém profilu.

Po přidání videa vznikne váš kanál IGTV. Vložená videa můžete upravovat, ukládat, odstraňovat, zobrazovat přehledy, sdílet s přáteli v Direct Message a přidávat do Instagram Stories.

Funkce přehledů zobrazuje základní statistiky:

  • Zájem – zhlédnutí, likes a komentáře
  • Retence okruhu uživatelů – průměrná délka zhlédnutí v procentech (počítá se jako procento zhlédnutí videa v průměru všech zhlédnutí)
Ukázka statistik

2. Z webové aplikace

Videa můžete přidávat i z webové aplikace Instagramu. Tato možnost je pohodlnější pro tvůrce, agentury a marketéry, kteří pracují na počítači. Pokud tvoříte videa ve speciálních programech, tato varianta nahrávání pro vás bude určitě vítanou pomůckou.  

Proces je velmi snadný. Na vašem profilu klikněte na symbol IGTV a zobrazí se vám obrazovka pro nahrání videa.

Přejděte na tlačítko nahrát, kde se vám otevře možnost „Přidejte nové IGTV video“. Vyberete si z počítače video soubor, který bude mít délku 15 sekund až 10 minut a nebude větší než 3,6 GB. Následně si zvolte úvodní fotku, vložte název a popis, vyberte, kde chcete vaše video zobrazit, jestli jen v IGTV nebo i na Facebooku, a video přidejte.

3. Z IGTV aplikace

Třetí možností, odkud můžete plnit váš video kanál, je přímo aplikace IGTV. Zde přidávání videí probíhá velmi podobným způsobem jako v předešlých dvou případech.

Technické parametry videí IGTV

Videa můžete nahrávat ve vertikálním formátu 9:16 a nově i v horizontální podobě 16:9. Délka by měla být od 15 sekund do 10 minut. U ověřených profilů můžete pracovat s videi dlouhými až do 60 minut, ale zde je nutné je nahrávat z počítače.

Videa musí mít formát MP4. Minimální snímkovací frekvence videí by měla být 30 FPS (snímků za sekundu) a minimální rozlišení by mělo být 720 pixelů.

Maximální velikost souboru videí do 10 minut je 650 MB a u videí do 60 minut 3,6 GB. Velikost úvodní fotky by měla mít 420 x 654 pixelů nebo 1:1,55. Úvodní fotku není možné po nahrání upravovat.

Pokud vás článek zaujal, sledujte naše novinky a v následujícím týdnu si přečtěte druhý díl manuálu s tipy pro úspěšný IGTV kanál.

Svět technologií a online marketingu je pro mě velkou vášní. V minulosti jsem působila po dobu několika let na akademické půdě jako vyučující na katedrách marketingu a hotelového managementu. V současné době spolupracuji s různými experty jako konzultant v oblasti online marketingu na mezinárodní úrovni mezi Švýcarskem, Itálií a Českou republikou. Specializuji se na e-commerce, sociální média a tvorbu webových stránek. Ve volném čase mě potkáte v přírodě ponořenou do krás tří disciplín triatlonu. Na Newsfeed.cz se s Vámi budu dělit o aktuální novinky z rozmanitého světa sociálních médií.

Komentáře