Instagram se snaží nalákat více tvůrců do svého programu předplatného, v rámci něhož mohou nabízet exkluzivní obsah platícím uživatelům. Nyní ho rozšiřuje do dalších regionů, poprvé také do Evropy.
Instagram spustil program předplatného loni v lednu. Dosud byl k dispozici pouze pro tvůrce v USA, kteří mají více než 10 tisíc sledujících. Tito tvůrci si mohou účtovat měsíční částku (mezi 0,99 a 9,99 dolary), a umožnit tak fanouškům přístup k exkluzivnímu obsahu.
Platící fanoušci tak mohou sledovat příspěvky, Stories, Reels a live vysílání, které tvůrce nabídne pouze jim. Tento obsah se v aplikaci automaticky zvýrazní, takže jim neunikne. Fanoušci mohou získat také speciální přístup do kanálů určených pouze předplatitelům. K dispozici jsou také odznaky, které se zobrazí v komentářích a zprávách a odliší běžné uživatele od těch platících.
Program s těmito výhodami mohou nyní využívat tvůrci z dalších deseti zemí. V nadcházejících týdnech ho Instagram spustí v Austrálii, Brazílii, Kanadě, Francii, Německu, Itálii, Japonsku, Mexiku, Španělsku a Velké Británii.
Dalším tvůrcům tak vzniká příležitost tvořit udržitelný obsah s přidanou hodnotou, který by doplňoval jejich pravidelné příspěvky. Tento přístup však vyžaduje plánování a strategii, protože platící fanoušci musí mít pocit, že se jim jejich investované peníze vyplatí.
I proto Instagram nabízí tvůrcům tipy, jak monetizovat obsah a získávat věrné a spokojené platící fanoušky. Pro tyto účely zveřejnil novou, desetistránkovou příručku pro ty, kteří chtějí spustit předplatné.
Podrobnosti o novinkách najdete na blogu Instagramu.