Instagram přidává novinky na poli tvorby obsahu. Nyní umožní přidat hudební skladbu do carousel příspěvků s fotografiemi, rozšiřuje přístup k hudební knihovně a novinky chystá také pro společné příspěvky a videa Reels.
Hudba v carouselech
Hudba hraje na Instagramu velkou roli, zejména u mladšího publika. Dokáže totiž ozvláštnit příspěvky ve feedu, Stories i Reels a podpořit zájem uživatelů. Představuje také důležité tematické pojítko. Instagram v hudbě taktéž vidí smysl, proto se jí zabývá a přidává více možností, jak ji využít.
Co se týče příspěvků, hudba byla doteď k dispozici pouze pro statické obrázky. Tuto funkcionalitu zavedl Instagram loni v listopadu. Nyní ovšem pokročil dál a nově umožní vkládat hudbu také ke stále oblíbenějším a využívanějším carousel příspěvkům.
Music Library
Instagram také rozšiřuje přístup ke své hudební knihovně. V následujících týdnech budou moci využívat tento audio zdroj uživatelé dalších regionů.
Spolupráce se Spotify
Novinky chystá Instagram i ve spolupráci s aplikací Spotify. Obě platformy vyvíjejí novou funkcionalitu, která upozorní na 50 nejoblíbenějších skladeb z Instagram Reels, a to prostřednictvím nového hudebního žebříčku Reels na Spotify. Díky tomu se můžete snáze inspirovat trendy, které jsou v současnosti populární, a zvýšit tak atraktivitu svých videí.
Spolupráce na příspěvku
Instagram dále rozšiřuje funkci společného publikování, která vám umožní zveřejnit aktualizaci s dalšími účty. Tyto příspěvky se pak zobrazí širšímu publiku.
Společné příspěvky spustil Instagram v roce 2021. Letos v srpnu představil funkcionalitu, která do tohoto typu příspěvků umožní přispívat i dalším lidem. A nyní přichází s další novinkou.
Ke spoluautorství příspěvků ve feedu, carouselu nebo reelu můžete nově pozvat až tři další autory. Jakmile pozvánku přijmou, obsah se dostane k publiku každého ze spolupracovníků a zobrazí se taktéž v profilu každého účtu.
Nová nálepka
V neposlední řadě pak Instagram přidává nálepku Add Yours, pomocí které může tvůrce nebo umělec vyzvat fanoušky, aby se zapojili do zábavné výzvy nebo úkolu, který vytvoří ve svém reelu. Poté může ručně vybrat nejlepší nebo nejoblíbenější příspěvky, a oslavit tak kreativitu svých sledujících.
Poslední dvě novinky ukazují, že se Instagram vydává cestou podpory aktivního zapojení namísto pasivní konzumace obsahu, což dává obrovský smysl i vzhledem k tomu, že intenzita sdílení příspěvků ve feedu v posledních měsících klesá.
Podrobnosti o všech aktualizacích najdete na blogu Instagramu.